חדשות וחדשנות בחינוך >

באולפנה המתחדשת למופת ואומנויות פתחו שנה במסע חלומות

באולפנה המתחדשת למופת ואומנויות פתחו שנה במסע חלומות

בשבוע שעבר יצאו בנות שכבה ז’ באולפנה המתחדשת בקריית חמ”ד אמית שדרות למסע בן יומיים ראשון ויחיד מסוגו- מסע חלומות ושאיפות. באולפנה שתי כיתות ז’- כיתת מופת וכיתת אומנויות, ומטרת המסע הייתה להפגיש את הבנות עם החלומות והשאיפות שלהן דרך דמויות מעוררות השראה והתנסויות מרתקות מתחום המדעים והאומנויות כשהמסע לווה בסדנאות עיבוד ויומן מסע אישי.

את המסע החלו ביחידה ללימודי חוץ באשקלון בשיחת השראה עם פדות רוטנמר, נמוכת קומה שהצליחה לנפץ את תקרת הזכוכית ולהגשים את חלומה האישי. הבנות יצאו מהשיחה עם תובנות עמוקות לגבי דימוי עצמי, התמודדות עם לחץ חברתי והודיה על הקיים.הבנות השתתפו גם בקרטינג אתגרי שחיזק אצלן את החשיבות בבחירת מסלול חיים נכון גם כשהדרך מלאה בפיתולים. והפריחו ביחד בלונים שעליהם כתבו את החלום שלהן זהו רגע שיא משמעותי ומכונן המסמל שעבורן השמיים הם הגבול.

במתחם ההיי-טק והחדשנות בתל-אביב ביקרו במעבדת התלת-מימד “אימפקט לאבס” (Impact labs) במהלך המפגש הבנות עברו סיור בין מכונות התלת-מימד השונות, ובהמשך השתתפו בתחרות קבוצתית בהן נדרשו לבנות בעצמן דגם מקורי שיענה על הקריטריונים. התהליך היה יצירתי, מותח ומעצים במיוחד.

הבנות ערכו בנמל יפו מעגל שיח וחיזוק לקראת ראש השנה, בבית הספר ללימודי משחק “ניסן נתיב” בתל-אביב כל כיתה עברה שתי סדנאות חווייתיות ומיוחדות מתחום המשחק והאילתור, שגרמו לתלמידות להסתכל במבט אחר לגמרי על עולם הדרמה והאומנויות.

תלמידות כיתת מופת טליה אמסלם וטליה כהן: “במהלך המסע היה מיוחד מאוד.שמחנו לצאת למסע החלומות, בנקודה הראשונה נפגשנו עם פדות נמוכת קומה שנתנה לנו השראה וגרמה לנו לאהוב את מי שאנחנו בעקבות זאת המסר שקבלנו ממנה הוא שלא משנה מה נרצה לעשות ולהגשים אנחנו יכולות לעשות הכל, גם אם קשה בדרך, שנזכה לחוות עוד חוויות מעצימות באולפנה שלנו”.

רחלי בוחבוט ראש האולפנה: “מסע החלומות והשאיפות שחוו התלמידות הינו הזנק לטובת התחלה חדשה לכיתת מופת וכיתת אומנויות ,כל שלב ושלב במסע למדו הבנות על עצמן עוד ועוד ,כמה חשוב לא לוותר גם אם הדרך קשה ומאתגרת לא מתייאשים קמים וממשיכים הלאה כי ככה מצליחים, תודה ענקית לעיריית שדרות ורשת אמית על האפשרות להוציא לפועל מסע זה”.

אסף בן דוד מנהל קריית החינוך: “משהו חדש וגדול מתחיל בקריית החינוך – אולפנה למופת ואומנויות. אין כמו מסע מדהים מהסוג הזה של חלומות ושאיפות של בנות שכבה ז’, כדי להזניק את האולפנה וכדי לאפשר לבנות לחשוב כבר מעכשיו בגדול. אין ספק שהדחיפה הגדולה של עיריית שדרות ורשת אמית מאפשרת לעשות דברים בסטנדרטים הגבוהים ביותר”.

מ”מ ראש עיריית שדרות ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי: “כשחולמים בגדול, מגשימים בענק, האולפנה המתחדשת היא חממה חינוכית חדורת שליחות ומסירות להאיר את הכוחות האדירים והכישורים הייחודיים הטמונים בכל אחת ואחת מהתלמידות. ‘מסע החלומות’ שפתח את השנה, מבטא את העשייה החינוכית וההשקעה האדירה של עיריית שדרות להצלחתן של התלמידות. יישר כוח למנהל קרית החמ”ד, אסף בן דוד ולראש האולפנה, רחלי בוחבוט ולכל הצוות המסור שעושים עבודת קודש ומצמיחים מנהיגות צעירה, ומשנה פני מציאות”.

פורסם בתאריך: 29.09.2022