חדשות וחדשנות בחינוך >

תשע שנים לנפילתו: תלמידות אולפנת אמית נגה במבצע ג’וחא

תלמידות אולפנת אמית נגה ואבא של ג’וחא, יוסף ברוך קלנגל

השבוע, במלאת תשע שנים לנפילתו של רס”ן יוחאי (ג’וחא) קלנגל הי”ד, יצאו תלמידות אולפנת אמית נגה בית שמש למבצע ג’וחא.

יוחאי (ג’וחא) נהרג לפני תשע שנים בגזרת הר דב מטילי נ”ט שנורו עליהם. ג’וחא היה דואג לחבריו וחייליו, מתקשר לשאול לשלומם, קונה להם במבה וקולה להעלאת המורל. כבר בשנה הראשונה לנפילתו יזמו חבורת נערים את המבצע, חלוקת במבה וקולה לחיילים כדי לשמור את המסורת של ג’וחא ולעלות לחיילים את מצב הרוח ולעודד אותם.

לאחר שתלמידות שכבת ז’ אספו במבה וקולה לחיילים במסגרת ‘מבצע ג’וחא’, הגיע לאולפנה אבא של ג’וחא, יוסף ברוך קלנגל, לשיחה מרגשת עם הבנות. ‘עופו קדימה’, הוא ביקש מהן.

מארזי הקולה והבמבה שהכינו התלמידות, הגיעו עד ללוחמי צה”ל בעוטף עזה שהודו להן בהתרגשות.

נועה כהן, תלמידת כיתה ז’ שיתפה: “השיחה הייתה חזקה, מרגשת ומשמעותית, תודה שהזמנתם את אבא של ג’וחא לפגוש אותנו. אין כמו לפנק ולחזק את החיילים שלנו, במיוחד בזמן מלחמה”.

מרים קורן, מנהלת האולפנה: “השיחה עם אבא של ג’וחא התקיימה ביום שבו שמענו על האסון הכבד של נפילת 24 לוחמים בעזה. כולנו היינו שבורים מהבשורה הקשה. וזכינו בדיוק באותו יום שהגיע יוסף ברוך קלנגל, אביו של יוחאי, ג’וחא וסיפר איך מתוך הנפילה של בנו הם הקימו מפעל עצום של חסד ונתינה. ממש ‘התנערי מעפר קומי’ התרגשנו מתעצומות הנפש של האב השכול והתרגשנו על כך שזכינו להיות חלק ממפעל הנתינה ‘מבצע ג’וחא'”.

פורסם בתאריך: 30.01.2024