חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידים התגייסו לערוך מסיבת בר מצווה לחברם לכיתה

תלמידי תיכון הבנים שבקריית חמ”ד אמית שדרות התגייסו לערוך חגיגת בר מצווה לחברם לכיתה שנבצר ממנו לחגוג מסיבות משפחתיות.

בשיעור של כיתה ז’ עלה נושא בר המצווה, רוב התלמידים הביעו התרגשות לקראת המאורע, מלבד תלמיד אחד. בשיחה אישית עם התלמיד התברר כי בשל נסיבות משפחתיות לא תיערך לו חגיגת בר מצווה.

תיכון הבנים חרט על דגלו את ערך המעורבות החברתית והעזרה ההדדית ומיד התגייס לפעולה: ‘פרוייקט בר מצווה’. בהובלת מנהל תיכון הבנים מלכיאל גבאי ורכזת חברה וחיבורים בתיכון אורנה דידי, חולקו תפקידים בין התלמידים – הייתה קבוצה האחראית על המוסיקה, תלמידים אלה חניכי מועדון ‘שדרוק’ בו הם לומדים לתקלט ולבנות פלייליסט. קבוצה אחרת של תלמידים לקחה על עצמה את העריכה והעיצוב של המקום. קבוצה נוספת הייתה ה’משמחים’ האחראיים להרקיד ולשמח. וקבוצת מורל שהיו אחראיים על פרסום המאורע בכיתות. לחתן בר המצווה הוצמד מנטור – תלמיד מכיתה י’ לו נחגגה בר מצווה במתכונת דומה בבית הספר כמה שנים קודם לכן.

ביום האירוע בית הספר לבש חג, ניכרה התרגשות אמיתית של המשפחה, התלמידים וכמובן החתן. החוויה המרגשת הזו נתנה את אותותיה לאורך כל יום הלימודים ובכל מהלך תקופת ההכנות.

ככל ששמעו של האירוע פרש כנפיים, רבים וטובים התגייסו לסייע: עיריית שדרות דאגה לשינוע הציוד המוסיקלי, פרץ בוני הנגב תרמו טלית ותפילין מהודרים, מאפיית חורי תרמה את הקייטרינג לסעודת המצווה, פלוגה ב’ גדוד 22 חטיבה 2 תרמה את הבגדים לכל ילדי המשפחה, עיצובי שטרית תרמו את עיצוב התפאורה ואילו הצלם ישראל סממה הגיע לתעד את האירוע בהתנדבות מלאה.

ליאל חיימוב, תלמיד כיתה י שיתף: “התגייסנו כל הכיתה להפקת האירוע. התרגשנו לראות את השמחה של המשפחה ושל חתן הבר מצווה הבנו הלכה למעשה מהי ערבות הדדית. מחכה להזדמנות נוספת לעשות טוב”.

אורנה דידי, רכזת חברה וחיבורים בתיכון הבנים: “חרטנו על דגלנו את ערך הערבות ההדדית והעזרה לזולת, זאת מתוך הבנה שהתיכון הוא משפחה אחת גדולה. אנו רואים זכות גדולה בהשתתפותינו ברגעים המשמעותיים בחייהם של תלמידינו ומשפחותיהם. חתן בר המצווה העניק לנו הזדמנות חינוכית יוצאת דופן וחוויה בלתי נשכחת!”.

אסף בן דוד, מנהל קרית חמ”ד אמית שדרות: “בקרית החינוך חרטנו על דגלנו את ערך הנתינה כערך משמעותי ומרכזי. אנו מאמינים שעולם חסד ייבנה והמודל שבו התלמידים והצוות שותפים בארגון אירוע כל כך מיוחד לתלמיד שלנו, מהווה עוגן משמעותי לשייכות של התלמידים ולחינוך שלהם לערכים. ישר כוח גדול לאורנה רכזת החינוך החברתי, מלכיאל ראש תיכון הבנים וצוות התיכון כולו על ההתגייסות וההפקה של האירוע ברמה הכי גבוהה”.

פורסם בתאריך: 28.02.2022