חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידי שדרות פיתחו מיזמים מצילי חיים וזכו במקום השני בארץ בתחרות יוניסטרים

תלמידי שדרות פיתחו מיזמים מצילי חיים וזכו במקום השני בארץ בתחרות יוניסטרים

כבוד לתלמידי שדרות! בתחרות הארצית של חברת יוניסטרים בשיתוף חברת אמדוקס, בו השתתפו כ-110 מיזמים של בני נוער ממאה יישובים ברחבי הארץ, שהתחרו על התואר ‘מיזם השנה’ – חלקו במקום השני תלמידי הישיבה התיכונית שבקרית חמ”ד אמית שדרות ותלמידי תיכון מקיף אמית גוטוירט.

המיזם הזוכה של תלמידי הישיבה התיכונית בקרית החינוך חמ”ד אמית שדרות הוא Life belt. מכשיר המותקן באופן קבוע ברכב ומונע מהנהג להירדם במהלך נהיגה ובכך מציל חיים. המכשיר מורכב מחיישן שסורק את הפנים ומנטר את תנועות העיניים וממכשיר נוסף שמולבש על חגורת הנהג, המודד דופק ולחץ דם. המכשיר משכלל את הנתונים הפיזיולוגים של הנהג וכאשר הוא מזהה הירדמות הוא רוטט על חזהו של הנהג ובכך מעיר אותו.

המיזם הזוכה של תלמידי אמית גוטוירט – הוא ‘צמיד מצוקה’ שזכה לשם FeelSafe. מדובר בצמיד בעל כפתור מצוקה שאינו נראה לעין. מרגע לחיצה על כפתור הצמיד , נשלח אות מצוקה לכוחות הצלה והמשטרה וכן לאנשים הקרובים למטופל. במטרה ליידע את כל הגורמים בבת אחת. הצמיד מאפשר הקלטה קולית של כל האירוע מרגע הלחיצה, בנוסף למיקום המדויק שמאפשר להגיע במהירות וכן לשמש כראייה בעת הצורך לכל האירוע.

רוני אלקובי, תלמידת כיתה ט’ באמית גוטוירט מספרת כי “שיעורי יוניסטרים התחילו במחצית השנה, שם התחלנו ללמוד על יזמות ושיווק. במהלך השנה צברנו כלים וידע והעלנו רעיונות רבים. לאחר סינון, הצמיד FeelSafe נבחר. העלנו את הרעיון מכיוון שכיום אנו שומעים על המון אנשים מתמודדים עם תקיפות מיניות או פיזיות ולא יודעים איך להגיב או שאין להם אופציה נגישה להזעיק עזרה, וניסינו לחשוב על פיתרון נגיש, יעיל ומהיר עבורם ועבור תחושת הביטחון של כל קהל היעד שלנו”.

ראש העיר, אלון דוידי: “אנו גאים בשתי הנבחרות שלנו שמייצגות את העיר בכבוד, ולאורך כל הדרך התמידו בנחישות. העידוד שלנו למצוינות בחינוך לצד השתתפות בפעילות במיזמים חינוכיים ומעורבות בקהילה מצמיחים מנהיגות צעירה, נוער מעורב ומשנה מציאות. יישר כוח לתלמידים היקרים ולצוות המדריכים המסור”.

מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי: “ההצלחה של התלמידים הנפלאים והמדהימים שלנו הוכיחה לכולם שהכל אפשרי לצד אלפי אנשי עסקים שהגיעו לאירוע בכדי לראות את היזמים המבטיחים שלנו ולתמוך בפעילות יוניסטרים. תחרות יזם השנה הינה ללא ספק אירוע חשוב ומשמעותי, וההצלחה שלהם מביאה לידי ביטוי את ההשקעה הבלתי פוסקת ואת המשאבים הרבים המושקעים בתחום המצוינות בחינוך העירוני שמציעה לתלמידים גיוון בתוכניות הלימוד המתקדמות והייחודיות שהופכות את שדרות למובילה בתחום החינוך והמצוינות באזור”.

מנהל אמית גוטוירט מר אדי דגן: “אנחנו חושפים את התלמידים שלנו לתכניות רבות, בניהן גם יוניסטרים בשיתוף אמדוקס, זוהי תוכנית שמאפשרת לתלמידים להחשף כמה שיותר לתחומים שנמצאים היום בשוק ולמיזמים מבורכים. הילדים שלנו הם דור העתיד, והם רואים דברים שלפעמים המבוגרים ובעלי הניסיון הרב אינם מודעים לכך, כמו בצמיד המצוקה שהמציאו תלמידי כיתה ט’ . גאווה גדולה שיש לנו דור שחושב אחרת ורואה את המצוקות שיש כיום בעולם ומנסים לשפר, לעזור ולתמוך באנשים. גאה בהם שזכו במקום השני, הישג יוצא מן הכלל”.

אסף בן דוד מנהל קריית החינוך: “אנו גאים בתלמידי הישיבה התיכונית על ההישג המרשים שהינו פרי מאמץ והתמדה של התלמידים. בעידן שלנו היזמות היא מיומנות חשובה מאוד וההישג הזה מרשים במיוחד. נמשיך ונעצים את התחום בקריית החינוך”.

פורסם בתאריך: 26.07.2022