חרבות ברזל >

תלמידי מקיף אמית יזמו: עץ לכל חלל בבית הספר

עץ לחלל בבית הספר

במעמד מרגש בהשתתפות משפחות שכולות ממלחמת חרבות ברזל, חנכו תלמידי כיתה י”ב נחשון בבית החינוך מקיף אמית באר שבע יחד עם מחנך הכיתה, חורשה שנטעה במתחם בית הספר לזכר הנופלים במלחמת ‘חרבות ברזל’ שהתגוררו בבאר שבע.

עם השיבה ללימודים בתחילת המלחמה, ביקשו התלמידים להתגייס למערכה ולהרים מיזמי הנצחה לנופלים מבאר שבע. כך החלו התלמידים לבקר בבתי משפחות הנופלים. במהלך השנה ביקרו התלמידים ברוב בתי הנופלים בעיר, במפגשים מרגשים ביותר.

במקביל יזמו התלמידים הקמת חורשה, בו ייטעו עץ לזכר כל נופל. בית הספר תיקצב את המיזם והקצה לכך מקום בשטח בית הספר. השבוע התקיים טקס חנוכת החורשה, במהלכו הניחו התלמידים אבני פסיפס זכרון עם שם הנופל על קיר זכרון. היה זה מרגש במיוחד, היות והתלמידים הספיקו להכיר חלק מהנופלים, לאחר שביקרו בבתי משפחותיהם.

בין השאר, ניטעו עצים לזכר בוגרי הספר שנפלו במלחמה; יבגני פוסטל הי”ד שנרצח בנובה, מקסים ריז’קוב הי”ד שנפל בטול כרם, ארמיאס מקוריה הי”ד שנפל בקרבות ברצועת עזה, אבי ז’אקוטו שעבר לאופקים וכן יהונתן מלכא הי”ד, בנה של מנהלת התיכון רונית מלכא שנפל בקרבות ברצועת עזה.

התלמידה אליה אוארטה שיתפה: “היה לנו חשוב להנציח את הנופלים, החורשה שלנו מזכירה את הנופלים ואת המציאות שאנחנו חיים בה, זה עוזר להעלות את המודעות בקרב בני הנוער שבמקיף שלנו ולכן חשבנו שזאת הזדמנות ליצור משהו חדש ומשמעותי. עבדנו קשה, יצרנו קשר עם אנשי מקצוע ובסוף זה יצא לפועל בדיוק כמו שתכננו. המשפחות נורא התרגשו מזה שאנחנו לא שוכחים את היקירים שלהם. מאוד מרגש אותנו שהצלחנו ליזום וליצור דבר כזה גדול”.

צוריאל רובינס, מנהל בית החינוך: “נטיעת החורשה מסמלת מבחינתנו את ההמשכיות ואת הצמיחה. גאה בתלמידים שלנו שהגו רעיון כל כך עוצמתי והובילו לביצועו”.

 

פורסם בתאריך: 24.09.2024