חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידי מגמת יזמות חברתית פוגשים את השטח

למידה מחוץ לכיתה – תלמידי י”א במגמת יזמות חברתית בתיכון אמית רון ארד ברחובות נפגשים במסגרת הלמידה עם בכירים מעמותות שונות, כדי ללמוד איך לעשות טוב, לענות על צרכים חברתיים ולהוביל שינוי הלכה למעשה.

במהלך השבוע האחרון קיימו תלמידי המגמה ראיונות עם מנכלים ובכירים בעמותות שונות. התלמידים נדרשו לבגרות ואחריות מהרגע הראשון ועד הסוף, הם בחרו את העמותה, כתבו את השאלות לראיון, קיימו אותו בעצמם וגם יציגו בעצמם בפרזנטציה מושקעת את אשר למדו מהראיון.

בין המשתתפים במיזם: אבי לרמן מנכ”ל ארגון נכי צה”ל, עופר כהן מנכ”ל קבוצת שכולו טוב, חנלי כהן שנקר מנהלת ארגון הנוער של לתת, ארנון פרימוב מנהל יחידת חינוך sos חיות, אלינור בריח ביטון מנהלת פרויקטים ותכניות גדולים מהחיים ואבנר בלקנאי מנכ”ל עמותת אתגרים.

נווה ישראל תלמיד המגמה מספר: “שירה מחברים לרפואה פתחה לנו את הדלת לעמותה המיוחדת בה היא עובדת, היא סיפרה לנו איך הגיעה לעבוד בעמותה. היא סיפרה על כמות האנשים שזקוקים לסיוע כלכלי כדי לקבל תרופות ועל העלויות הגבוהות של תרופות מסוימות. עשינו סיור דרך הזום בבניין העמותה בבני ברק. הבנו שתרופות לא זורקים וכי על כל אחד לבדוק מה נשאר לו במגירת התרופות בבית, יכנס לאתר של חברים לרפואה או לעמדת הסופר פארם הקרובה ויתרום”.

יובל ויסברגר מורה המגמה מספר: “שנת יא’ במגמה היא שנה בה נערכים התלמידים להוצאה אל הפועל של המיזם שלהם. עולם העשייה החברתית מאורגן היום בין היתר בעולם העמותות וארגוני המגזר השלישי. הדרך הטובה ביותר ללמוד איך כדאי לפעול היא ממי שעושה. ואכן המפגשים היו יעילים ביותר. התלמידים התרשמו מהעשייה החברתית הענפה אך גם הקשו בשאלות על מדדי ההצלחה של העמותות ועל הכלים שבהם נמדדת הצלחה?

אבי לרמן מנכ”ל ארגון נכי צה”ל: “היה לי הכבוד להיפגש ולשוחח בזום עם תלמידי תיכון אמית רון משכבת י”א במגמת יזמות חברתית. שמחתי על התעניינות התלמידים ועל רצונם ללמוד על מטרותיו ועשייתו של ארגון נכי צה”ל ופעילותו מול הגופים הרשמיים במדינה לטובת קידום הזכויות ומעמדם של נכי צה”ל במדינה. החיבור של התלמידים לאתגרים הגדולים שניצבים בפניהם מעוררת התפעלות. השאלות נוסחו ברצינות ומתוך ראיה של התלכדות וחיבור בין חלקי האוכלוסייה, והצורך שלנו כחברה לדעת להכיל את כולם כשווים. אני מאחל לכם בהצלחה בהמשך דרככם”.

קרן שחל מנהלת קרית החינוך אמית רון ארד: “מגמת יזמות חברתית הייחודית לבית ספרנו פועלת בהצלחה זו השנה החמישית. לצד למידה עיונית מעמיקה מאפשרת המגמה התנסות במיומנויות נוספות והמרכזית בהן העשייה חברתית. פרויקט העמותות שלקחו בו חלק תלמידי המגמה מכיל את כל אלה – למידה מגוונת, עתירת מיומנויות ויציאה מכותלי בית הספר. יישר כוח לתלמידים על הביצוע המרשים של הראיונות”.

פורסם בתאריך: 26.10.2021