חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידי כפר הנוער אמית מנציחים את החייל שנפל בקרבות בעזה

תלמידי כפר הנוער אמית מנציחים את החייל שנפל בקרבות בעזה

קרדיט צילום תמונה: כוכב נפטלוביץ

בשטח החקלאי של כפר הנוער אמית פתח תקווה, התקיים השבוע טקס לזכר אחיו של חניך הכפר טקלה סמה, החייל אסי (אסצ’לאו) סמה הי”ד שנהרג בי”ט כסלו במלחמה בעזה.

הבחירה הייתה לציין את זכרו של אסי הי”ד דווקא בנטיעת עץ פרי אשר מחבר אותנו לאדמת הארץ הזו שעל קידושה והגנתה נפלו חיילנו.

השטח החקלאי שמוחזק על ידי חניכי הכפר וצוות המשק, מסמל את הקשר לאדמת ארץ ישראל, ואת החיבור אליה. לשטח הגיעו תלמידי שכבת י”ב של הכפר במסגרת מכינת ‘רעים’ אותה הם מקיימים השנה כהכנה להמשך דרכם בחיים.

הארוע התחיל בלימוד על מהות נטיעת עצי פרי על פי הרב קוק והמשיך לטקס המרגש שהופק ובוצע כולו על ידי תלמידי השכבה וכחלק ממנו טקלה הקריא קטעים מיומנו של אסי שנכתבו תוך כדי הלחימה בעזה, לאחריה אמר קדיש ותפילה לשלום החיילים, שתל עץ הנצחה והסתיים בשירת אני מאמין והתקווה.

“אתמול גדוד של חמאס יצא מהמנהרות עם דגל לבן ופשוט נכנענו. כמובן שלא הרגנו אותם כדי שישמעו קלף כנגד החטופים”, רשם אסי ביומן המלחמה. באחד הימים הוא שלושה מטעני נ.ט. בתוך מבנה. הוא הצליח להתריע בפני חבריו, אך הוא עצמו נפגע ופונה לבית חולים באשדוד. למרבה הצער הוא נפטר מפצעיו לאחר שבועיים.

החניכה פייגי טקלה שיתפה: “המדינה הזאת הארץ הזאת שאנחנו מתהלכים בה יום יום זה הבית שלנו זה המקום היחיד שנשאר לנו. ארץ ישראל זה הבית שלנו תתחברו לאדמה הזאת. תשקיעו בה, תראו לה אהבה, אל תזניחו את המקום היחיד שנשאר לנו כיהודים כעם”.

רפאל סעדון, מנהל המשק: “זכינו וכקהילת הכפר אנו זוכים להתחבר לאדמת ארץ ישראל באופן ישיר ומוחשי. עם ישראל חי!”.

פורסם בתאריך: 30.01.2024