חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידי ישיבת אמית נחשון בעקבות הל”ה

תלמידי ישיבת אמית נחשון בעקבות הל

בשבוע שעבר יצאו שכבת ט’ בישיבת אמית נחשון למסע ‘הולכים בדרך הל”ה’ בתאריך המדויק ומהמקום בו יצאו הלוחמים לעזרת אחיהם בגוש עציון לפני 75 שנים. לצערנו אותם לוחמים לא הגיעו ונפלו בקרב גבורה לאחר שנתגלו.

לאחר טקס פתיחה מחצר הבית במושבה ממנו יצאו בהשתתפות סגן ראש המועצה, צעדו התלמידים רגלית מאחר הצהריים אל תוך הלילה. כשירד החושך הקור היה משמעותי ועזר להתחבר לתחושת השליחות במשימה של מחלקת הל”ה.

התלמידים פגשו דרך הרגליים את הערכים עליהם מחנכים בישיבת נחשון – מסירות נפש, אהבת אחים, אהבת הארץ, עמידה באתגרים (7 מעלות בחוץ, 15 ק”מ הליכה) ודבקות במשימה – שסייעו להם להבין שהם חלק מנצח ישראל הממשיכים את דרכם של הלוחמים דאז.

אסף פורייטר תלמיד כיתה ט’ שיתף: “המסע בעקבות הל”ה גרם לנו להתחבר לזהות היהודית ולמורשת של המדינה שלנו, במסע הבנו כמה זה לא מובן מאליו שאנחנו חיים כאן, ושיש לנו ארץ משלנו, שאלפי אנשים הקריבו את עצמם בשביל שלנו יהיה ארץ וזהות, במסע גם למדנו לעומק את סיפור הל”ה, אני זוכר איך בסוף כולם שרו את התקווה , עם כוונה אמיתית מהלב ועם צער על מותם של 35 לוחמים גיבורים, שנהרגו למעננו ולמען המדינה שלנו”.

הרב יגאל גרונר, רכז השכבה: “דרכה החינוכית של ישיבת אמית נחשון היא שחינוך יוצא מתוך מסגרת הכיתה אל המרחב בחוץ, וכך מיישמים בפועל את ערכי היהדות והציונות”.

פורסם בתאריך: 31.01.2023