חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידי ישיבת אמית אלירז – ממצטייני תחרות היזמות של רשת אמית

תלמידי ישיבת אמית אלירז - ממצטייני תחרות היזמות של רשת אמית

במסגרת תוכנית אקו-סטארטאפ בה תלמידי ישיבת אמית אלירז בפתח תקוה, לומדים ופועלים לפיתוח יוזמות מתקדמות, יצאה קבוצת תלמידים מכיתות ט’ ליומיים של האקתון יזמות באשקלון.

במסגרת ההאקתון שהתקיים במשך 30 שעות ברצף, הבנים יזמו בעצמם מגוון פתרונות יצירתיים ומרתקים לצרכים יום יומיים. בהאקתון התלמידים חשבו על הבעיה אותה הם רוצים לפתור, ביצעו ניתוח שוק וקהל יעד, הגדירו את הפתרון וטוו תוכנית עתידית לשיווק המוצר.

היוזמות של התלמידים כללו הפיכת אויר למים, מצלמה עם אוזניה שמורכבת על המשקפים כאמצעי עזר לנכים ומערכת אוטומטית להחלפת גלגל לרכב.

בחצי הגמר ההאקתון, שהתקיים אל מול בכירים במשק ובאקדמיה. הציגו התלמידים את היוזמות וקטפו את גביע חצי הגמר.

עדיאל אדרי, תלמיד כיתה ט2 שיתף: “הגעתי עם חברים שלי להאקתון כי היה לנו רעיון ורצינו לפתח אותו. הרעיון היה easy wheel שזה החלפה מהירה של גלגל לרכב. בהתחלה חשבנו על עוד רעיונות ואז בחרנו את הרעיון והכנו מצגת עם הסבר שלו לשופטים. תוך כדי היו גם דברים כיפים כמו קארטינג, חוגים וטיולים בכמה מקומות באזור. היה ממש כיף תודה לרשת אמית ולישיבת אמית אלירז”.

הרב עופר ארן, ראש ישיבת אמית אלירז: “כחלק מתפיסת המיצוינות של כל תלמיד, אנו רואים ערך בנתינת האפשרות לכל תלמיד למצא את הכוחות הטמונים בו. זו לא רק סיסמא אלא מציאות בפועל. ההאקתון היה שיאו של תהליך שהביא לידי ביטוי יזמות, מקוריות וחשיבה מחוץ לקופסא של תלמידים מהישיבה. היה מרתק לראות את הבנים בתוך תהליך שיזניק אותם למקום של עשייה ופיתוח”.

פורסם בתאריך: 16.05.2022