חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידי אמית רמלה עולים על הגל

תלמידי אמית רמלה עולים על הגל

כחלק מפרוייקט 24/7, הצטרפו תלמידי בית החינוך אמית רמלה לתכנית ‘הגל שלי’, שעיקרו שימוש בגלישת גלים ככלי להתפתחות אישית.

גלישת גלים הינה ספורט אתגרי מרתק, המשלב למידה והתנסות. ההתמודדות בים עם הגלים והזרמים, תנאי מזג האוויר המשתנים, מציאת נקודות האיזון לשיווי משקל, הנפילות החוזרות מהגלשן ואי הוודאות –לכל אלו השפעות מרחיקות לכת, המשליכות על תחומי חיים נוספים.

קבוצת הנערים מבית הספר אמית רמלה לקחו חלק בתכנית מגדלור- בת 15 מפגשים בו החניכים עברו שיעור עיוני, התנסות בגלישת גלים ושיחת עיבוד כרפלקציה על חייהם של הנערים.

החניכים עברו שיעורים עיוניים כגון זרמים בים, רוחות, כיצד נוצרים גלים, מצבים מסוכנים בים, חוקים וכללים – וכמובן עברו התנסות מעשית בגלישת גלים. בתום התכנית עשו החניכים מבחן עיוני מסכם וקיבלו תעודות סיום בטקס פרידה.

במהלך המפגשים החניכים חוו התמודדויות ואתגרים שונים של כישורי חיים נרכשים , ביניהם; התמודדות עם כשלונות, התמודדות עם אתגרים ושינויים, התמודדות שיטתית והדרגתית עם אתגרים ברי השגה שאיפשרו לחניכים לחוות חווית הצלחה אותנטית.

החניכים התגבשו לקבוצה חזקה אשר למדו לעבוד בשיתוף פעולה, בהצבת מטרות ועבודת צוות בכל מפגש וכן יצרו לעצמם מרחב בטוח מכיל ומאפשר לפיתוח מודעות עצמית ויכולת רפלקטיבית.

במפגש האחרון התלמיד ליאב בן אבו שיתף: “סוף בשבילי הוא התחלה חדשה, אני לוקח מכאן התמדה ונחישות”. חברו שמעון פנחס הוסיף “אני לא אוהב פרידות אני רוצה לחזור אחורנית, רוצה לעשות את הכל מחדש”.

יזהר אפגן, מנהל אמית רמלה: “התלמידים מביאים איתם את הנחישות בהתמודדות מול אתגרים מהים אל גלי החיים, ורוכשים כלים שמשדרגים את איכויותיהם כלומדים עצמאיים וכבוגרים. באמית רמלה מחנכים באהבה – ועכשיו גם בים”.

פורסם בתאריך: 03.07.2023