חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידי אמית נחשון חבל מודיעין זכו בפרס תחרות יזמות להנגשה של נכי צהל

תלמידי אמית נחשון חבל מודיעין זכו בפרס תחרות יזמות להנגשה של נכי צהל

התחרות נערכה ע”י רשת אמית וארגון נכי צה”ל בין בתי הספר המובילים בתחומי המייקרס ברשת. נכי צה”ל הגיעו לבתי הספר והציגו לתלמידים אתגרים שעימם הם מתמודדים בתחומי הנגישות במקומות הבילוי, בקניות, בתחבורה הציבורית ובבית והתלמידים הציעו פתרונות ועבדו עליהם עם מנטורים מהתעשיה.

תלמידי אמית נחשון ועימם תלמידים מאמית באר טוביה הציעו פתרון לגישות במקומות בילוי- כשהאתגר שאותו הציבו בפניהם נציגי ארגון נכי צה”ל היה סיוע לעיוורים שרוצים להכין לעצמם קפה ולא יודעים מה גובה המים בכוס ומה הטמפטורה, כיום הם מכניסים את האצבע כדי לבדוק זאת. פתרון לא נעים ולא בריא.

רועי הבשור תלמיד כיתה ט’ מבית הספר אמית נחשון חבל מודיעין אומר כי הצענו רעיון של כפפה לאצבע (FINGER TIP) היא תהיה עשויה מחומר שרגיש לחום ומתכווץ בעת מגע עם חום כך שתיווצר לחיצה על האצבע וכך תהיה לעיוור התראה כי בכוס יש מים רותחים. נדהמנו לגלות שיש 5% מאוכלוסיית העולם שהם עיוורים והדבר הזה יכול מאוד לעזור לאיכות החיים שלהם. אנחנו מאמינים שזה מעשי וזול לייצור. השלב הבא הוא ייצור בסיס (כמו של קופסת אוזניות אלחוטיות שבה ניתן יהיה לחטא את המוצר”

רועי אומר כי מדובר בארוע לא מובן מאליו. “הרעיון שתלמידים יכולים לייצר פתרונות אמיתיים שיעזרו לעולם יוצא מן הכלל. יש לנו כיום בחדר מייקרס מדפסות תלת ממד וחיתוך בלייזר ועם ז אנחנו יכולים לייצר כמעט כל דבר. כשאתה עושה דברים כאלו אתה מרגיש שאתה בבית הספר של עולם המחר.”

התלמידים זכו במקום הראשון ויצאו לקורס יזמות מקצועי ‘מרעיון לסטארט אפ’ של חברת GPS לעסקים, בשווי 10,000 שקלים.

השבוע התכנסו התלמידים ליום שלם של עבודה משותפת על המיזמים יחד עם נכי צה”ל בבית הלוחם בתל אביב בסיומו הם הציגו את היוזמה שלהם בפני צוות שיפוט שהגיע לכבד את האירוע מיחידה 8200, מחברות הייטק, מנכ”לים, חברי כנסת ועוד.

ד”ר רון גנני יו”ר מועצת מחוז תל אביב בארגון נכי צה”ל עבד עם התלמידים על הרעיון, גנני, אומר כי הארוע חשוב והוא פותח את הראש ומחדש. “התלמידים של היום מציעים רעיונות פנטסטיים ובחדרי המייקרס חוזרים למיומנויות שהיו לנו כילדים וקצת נעלמו מהעולם”

עופר האן סמנכ”ל רשת אמית אומר כי האתגר לתלמידים שילב חשיבה מורכבת, ניתוח שוק, הבנת צורך, יכולות פרזנטציה ויישום. “לצד המיומנויות של עבודת צוות, חשיבה יזמית והידע, זכו התלמידים לחוויה ערכית בהיכרות עם נכי צה”ל, גיבורי החברה הישראלית ועל הקשיים עימם הם מתמודדים. ומבחינתנו העיקר הוא כי הלמידה, המיומנויות והערכים שזורים בקשר בל ינתק”.

אושרית קולטון, מנהלת מסלול המייקרז ברשת אמית: “האור בעיניים שראיתי אצל המורים והתלמידים, יחד עם ההתרגשות של הפצועים שמתמודדים יום יום עם השלכות הפציעה – שנבעה מהאכפתיות של התלמידים ומהרצון הכנה למצוא פתרון – היא חוויה שקשה לתאר במילים. אנחנו חשים שהחזרנו את חדוות הלמידה לקדמת הבמה”.

 

תלמידי אמית נחשון חבל מודיעין זכו בפרס תחרות יזמות להנגשה של נכי צהל

פורסם בתאריך: 14.06.2023