חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידי אמית מודיעין ויתרו על גמר האליפות הרובוטיקה כי נערך בשבת. שאר הנבחרות נעמדו והריעו כששמעו מהמנחה על ההחלטה!

תלמידי אמית מודיעין ויתרו על גמר האליפות הרובוטיקה כי נערך בשבת. שאר הנבחרות נעמדו והריעו כששמעו מהמנחה על ההחלטה!

קרדיט צילום תמונות: קני גרין

נבחרת הרובוטיקה של תיכון אמית מודיעין שיצאה לייצג את ישראל בתחרות הרובוטיקה F.R.C העולמית ביוסטון, העפילה לגמר, אך משחקי הגמר התקיימו בשבת ולכן בקבוצה ויתרו על השתתפות בהם והשאירו בקשה להנהלת התחרות שיקריאו מכתב על הפרישה בשל השבת וגם שלט הסבר על השבת במתחם שלה.

בסרטון מאתר התחרות הקריא הכרוז את המכתב שלהם המסביר מהי השבת עבורם כשומרי שבת: “אנחנו קבוצה מסורה של צעירים מישראל שעבדו קשה להשתתף בתחרות הרובוטיקה. אנו באים מרקע דתי ואמונתנו היא חלק משמעותי ממי שאנחנו. השבת היא סמל מיוחד במסורת היהודית. בשבת אנו מתנתקים ומתמקדים בעולמנו הרוחני, במשפחותינו , באל ובקהילות שלנו. בשל כך הנבחרת שלנו לא תהיה נוכחת ולא תשתתף בתחרות. אנו קוראים לכם לבקר בדוכן שלנו וללמוד שם יותר על השבת. אנו רוצים להודות לפירסט על האפשרות להיות כאן ולברך את כל הנבחרות המשתתפות שהפכו את הארוע לכל כך מעורר השראה בשבילנו ואנו מאחלים הצלחה גדולה לכל הקבוצות בתחרות. תודה טריגון 5990”.

מאות היושבים בקהל, נציגים מכל רחבי העולם נעמדו ומחאו כפיים למכתב ולהחלטה של התלמידים המנחה סיים: “תודה לכם טריגון, שנתתם לנו תזכורת חשובה מאוד על החשיבות של דברים שמחוץ לרובוטיקה”.

תוך שעות ספורות, הפך הסרטון לויראלי ויצר גל של קידוש ה’ על סולם הערכים של התלמידים.

ד”ר ליאור הלוי מנהל אמית מודיעין: “אני גאה בתלמידים שהחליטו לוותר על החלום למען הערכים! הם עבדו קשה מאוד כדי להגיע לגמר אבל העבירו לכל הנבחרות מהעולם את המסר שהערכים והאמונה קודמים לכל”.

פורסם בתאריך: 23.04.2023