חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידי אמית באר טוביה וחברת אסטרה-זניקה כחלק מיוזמת לאנגאמבישן בקמפיין משותף למניעת עישון

תלמידי אמית באר טוביה וחברת אסטרה-זניקה כחלק מיוזמת לאנגאמבישן בקמפיין משותף למניעת עישון

תלמידי תיכון אמית באר טוביה, ערכו השבוע ביקור רשמי במחלקה האונקולוגית בבית החולים שיבא בתל השומר, שם שוחחו עם פרופ’ יאיר בר מנהל מחלקת סרטן הריאות.

הביקור התקיים כחלק מפרויקט בו יוצרים התלמידים קמפיין פרסומי במטרה למנוע עישון בקרב בני נוער. בפרויקט משתפים התלמידים פעולה עם לאנג אמבישן – שותפות גלובלית בה חברים איגודי רופאים, עמותות חולים, חברת אונקוטסט וחברת אסטרה-זניקה, חברת תרופות המייצרת תרופה לטיפול בסרטן הריאות ויחד עם זאת עוסקת במניעת סרטן ריאות.

במסגרת הביקור בתל השומר, פגשו התלמידים שני מטופלים במחלקה שהיה להם מסר אחד ברור לילדים: “אל תתחילו עם העישון, אי אפשר להפסיק!”. בהמשך, ביקרו גם במעבדות שם מטפלים בחולי סרטן הריאה וחולים במחלות ריאה כתוצאה מעישון. התלמידים התנסו בבדיקות שונות, ראו סרטונים של ניתוחי ריאה בליווי הסברים של המנתחים.

בסיום הביקור, בעודם מחכים להסעה, הגיע בחור צעיר ושאל את הנערים והנערות אם יש להם אש. זה היה סיום מושלם ליום לא פשוט, הילדים השיבו לו את כל מה שלמדו היום. בהמשך, יציגו התלמידים את הקמפיין שייצרו מול נציגי הרשת, נציגי אסטרה-זניקה, רופאים ומשרדי פרסום.

ליאנה גלם, תלמידת כיתה ט שיתפה: “היה לי מאוד מעניין לשמוע את המרצים והרופאים, ראיתי ושמעתי דברים, על מחלת סרטן הריאות, שלא ידעתי עליהם קודם. התרשמתי בעיקר מהאנשים שחוו את הדברים האלה על בשרם ושיתפו אותנו. גם מאוד היה מעניין לראות את הניתוח שראינו בסוף”.

שרון מרדכי, המורה המלווה: “יש לנו חבורה מדהימה של נערות ונערים, אשר רואים את תופעת העישון ורוצים לעשות שינוי, חשוב להם שחבריהם לא ייכנסו לעולם הזה מתוך הבנה של ההשלכות העתידיות. התלמידים נחשפים במסגרת הפרוייקט למידע רב אשר נותן להם כלים ליצור קמפיין משמעותי למניעת עישון, בקרב בני נוער”.

תלמידי אמית באר טוביה וחברת אסטרה-זניקה כחלק מיוזמת לאנגאמבישן בקמפיין משותף למניעת עישון

פורסם בתאריך: 26.04.2022