חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידי אמית באר טוביה בקמפיין למלחמה בעישון

תלמידי אמית באר טוביה בקמפיין למלחמה בעישון

קרדיט צילום תמונה: כפיר אהרונוביץ

לרגל יום המלחמה בעישון יצרו תלמידי תיכון אמית באר טוביה קמפיין נגד הסיגריה הראשונה. לקראת הקמפיין, גילו התלמידים כי גיל הסיגריה הראשונה הולך ויורד וכי מרבית המעשנים הצעירים מתחילים לעשן כבר בכיתה ז’ ולא מאוחר יותר.

את הקמפיין יצרו תלמידי כיתות ט’ בתיכון כחלק מיוזמת Lung Ambition העולמית למניעת עישון. התלמידים ביקרו במחלקה האונקולוגית בבית החולים שיבא בתל השומר ושוחחו עם פרופ’ יאיר בר מנהל מחלקת סרטן הריאות על נזקי העישון ועם מטופלים שחלו בסרטן והעבירו מסר ברור לילדים: “אל תתחילו עם העישון, אי אפשר להפסיק!”. בהמשך, ביקרו גם במעבדות שם מטפלים בחולי סרטן הריאה וחולים במחלות ריאה כתוצאה מעישון. התלמידים התנסו בבדיקות שונות וראו סרטונים של ניתוחי ריאה.

בעזרת אנשי פרסום שהדריכו אותם יצרו התלמידים סרטון בטיקטוק וברשתות חברתיות נוספות המראים כי עישון סיגריה האלקטרונית הוא ניסויים בבני אדם: “האם השאיפה שלך היא להיות שפן ניסיונות”. התלמידים מתיכון אמית באר טוביה מבקשים להפיץ את הסרטונים כדי שיגיעו לכמה שיותר ילדים וילדות שמתלבטים אם להתחיל לעשן.

ליאנה גלם, תלמידת כיתה ט בתיכון אמית באר טוביה: “אנחנו יודעים שיש תלמידים שמתחילים לעשן סביב כיתות ז’ וזה הגיל שבו צריכים לכוון את הקמפיין. היה מעניין לשמוע את המרצים והרופאים, ראיתי ושמעתי דברים, על מחלת סרטן הריאות, שלא ידעתי עליהם קודם. התרשמתי בעיקר מהמעשנים שחלו והתחננו שנעצור את המעשנים הצעירים לפני שיתחילו”.

שרון מרדכי, מורה מלווה בפרוייקט: “יש לנו חבורה מדהימה של נערות ונערים, אשר רואים את תופעת העישון ורוצים לעשות שינוי, חשוב להם שחבריהם לא ייכנסו לעולם הזה מתוך הבנה של ההשלכות העתידיות. התלמידים נחשפים במסגרת הפרוייקט למידע רב אשר נותן להם כלים ליצור קמפיין משמעותי למניעת עישון, בקרב בני נוער”.

“יכול להיות שהקמפיין הזה יציל יותר חיים מהרופאים במערכת או מהתרופות המתקדמות והחדשניות ביותר שיש היום בעולם”, סיכם אוהד גולדברג מנכל אסטרהזניקה ישראל במפגש עם התלמידים.

Lung Ambition – היא שותפות גלובלית בה חברים איגודי רופאים, עמותות חולים, חברת אונקוטסט וחברת אסטרה-זניקה, חברת תרופות המייצרת תרופה לטיפול בסרטן הריאות ויחד עם זאת עוסקת במניעת סרטן.

פורסם בתאריך: 31.05.2022