חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידות שמפתחות בדיקת שמיעה באמצעות הנייד זכו בתחרות נשים מובילות מדע

תלמידות שמפתחות בדיקת שמיעה באמצעות הנייד זכו בתחרות נשים מובילות מדע

קרדיט צילום תמונה: יואל נקש

הקבוצה הזוכה במסגרת פרויקט ‘נשים מובילות מדע’ היא של תלמידות אולפנת אמית עלי זהב בשומרון שהציעו את אפליקציית ‘בדיקת שמיעה’, אפליקציה לסיוע לאיתור בעיות שמיעה אשר מתממשקת עם מכשיר הטלפון.

‘נשים מובילות מדע’, הוא פרויקט מנטורינג לעידוד יזמות מדעית – חינוכית – רפואית בקרב נשים שהובילו חברת אסטרהזניקה ורשת אמית. במסגרת הפרויקט, 22 עובדות אסטרהזניקה בישראל חנכו כ- 200 תלמידות בכיתות ח’ לבניית מצגת עסקית שתיתן פתרון חדשני, אותו יזמו התלמידות, לאחד מהאתגרים עמם מתמודד משרד הבריאות. בחבר השופטים נכחו: מנכ”ל אסטרהזניקה אוהד גולדברג, עופר האן סמנכ”ל אמית, תותי נאור מנהלת הגוגיה ברשת אמית וכן נציגים מטעם משרדי ממשלה העוסקים בחדשנות.

8 קבוצות הגיעו לקו הסיום באירוע שנערך השבוע (ב’) במשרדי החברה בכפר סבא. הבנות, הציגו את הרעיונות שלהן, לעיתים תוך שיתוף בסיפור אישי ובקושי שהוביל לצורך למצוא פתרון. מעין ולנר, מאולפנת אמית עלי זהב, שיתפה כי גילתה כי היא בעלת קשיי שמיעה בעקבות אוזניות איירפודס שקנו לה הוריה ולאחר שניסתה בעצמה להפעיל אות, גילתה כי היא לא שומעת בצד שמאל, דבר שהוביל למספר בדיקות רפואיות ולהתקנה של מכשיר שמיעה על אוזנה. הרופאים אמרו לה כי אם הייתה מאובחנת קודם, ניתן היה למנוע את ההתקנה של מכשיר השמיעה.

מתוך הקושי האישי שלה, נולד הפיתוח של ‘בדיקת שמיעה’. האפליקציה תאפשר פרסונליזציה של ניהול ובקרה של עוצמת שמע באוזניות בצד הימני והשמאלי בהתאם לצורך. מטרת האפליקציה, היא לשפר את איכות החיים של הסובלים מבעיות שמע, לסייע בהפנייה באיבחון מוקדם בהתאם לצורך ולמנוע טיפול מוקדם למניעת הדרדרות. “בפרויקט למדנו איך להפוך רעיון ומחשבה למשהו פרקטי, לתרגם אותו למילים ואיך בסוף להציג אותו, עבודת צוות, עבודה קשה והשקעה ובכללי יצאנו עם המון דברים לחיים”, שיתפה ולנר.

במקום השני זכו בנות תיכון אמית נחשון בחבל מודיעין, עם אפליקציית ‘אלרגו’, שהציגו ציד אלקטרוני לסיוע בהתמודדות עם אלרגיות שונות בקרב ילדים. למקום השלישי הגיעה קבוצה נוספת מבנות אולפנת אמית עלי זהב בשומרון שהציגו את ה’מיקרורנטגן’, מכשיר רנטגן נייד לצורך זיהוי חבלות גופניות בגפיים.

לאה שטינמץ, מנהלת אולפנת אמית עלי זהב: “הלמידה הלא שגרתית דרך ההתבוננות בעולם שמחוץ לכותלי בית הספר פותחת בפני הבנות צוהר לחיים האמיתים ומייצרת חוויה ייחודית”.

תותי נאור מנהלת השותפויות ברשת אמית אומרת כי “בזכות הפרוייקט ועובדות אסטרהזניקה נהפכה הכיתה של 200 בנות בחודשים האחרונים למעבדת חדשנות לפתרון בעיות משמעותיות בעולמות הבריאות. כך נראית הלמידה החדשה שאנחנו שואפים אליה, יותר חשיבה, יזמות ויצירתיות”.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון: “גם הפעם, תלמידות אולפנת אמית עלי זהב מביאות כבוד גדול לשומרון”.

פורסם בתאריך: 03.05.2023