חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידות אולפנת אמית גבעת שמואל מאירות את הגבעה

לכבוד חג החנוכה, יצאו תלמידות אולפנת אמית גבעת שמואל בשיתוף עם מעגל נשים במבצע ‘מאירות את הגבעה’ כדי להאיר את הלבבות של ניצולי שואה בביתם.

תלמידות החטיבה הצעירה הכינו מארזים לכבוד ניצולי שואה, בהם חנוכיה, נרות, מיני מטעמים, שירון ומשחק חברה.

לאחר מכן, בשעות הערב הגיעו תלמידות האולפנה אל בתיהם של ניצולי שואה ברחבי העיר והדליקו יחד איתם נר ראשון של חנוכה. כך למשל שירה יניב, תלמידת כיתה יא1 הגיעה להדליק נרות עם מאיר טוויטו, שורד שואה מאלג’יר.

“זכינו לשיר איתו, לשמוע ולדבר ולצחוק ביחד”, היא משתפת. “בנוסף להדלקת הנרות עם מאיר, נדלק גם לכל אחת מאיתנו אור בלב. שמחה קטנה על השמחה שגרמנו לו שמחממת את הלב. נפרדנו בהבטחה שנוסיף לבקר ולארח חברה למאיר”.

בפוסט שפרסמה ח”כ מיכל וולדיגר המתגוררת בגבעת שמואל, היא סיפרה כי אחרי שהדליקה נרות בביתה, היא יצאה לבקר את הוריו של בעלה, נחמן ומלכה שגרים בסמיכות אליה בגבעת שמואל. “יושבים יחד, נהנים מהביחד, מאור החנוכה, ואז צלצול בדלת. נכנס הרב גלעד לואיס, הרב של אולפנת אמית גבעת שמואל ואיתו 6 תלמידות כיתה ט. מקסימות ומתוקות”, היא שיתפה. “הן מחזיקות בידיהן שי, חמי הוא ניצול שואה ובנות האולפנה יזמו פרויקט לעבור מבית לבית אצל כל ניצולי השואה בעיר, לשבת איתם מעט ולהפיץ אור. ראיתי את ההתרגשות אצל חמי וחמותי, כל כך נהנו מתשומת הלב, כל כך שמחו מהמחווה. הצטלמנו, שוחחנו והביקור עשה טוב, הרבה טוב להן ולנו. רעיון מקסים. תודה הרב, תודה בנות, תודה אולפנה יקרה. תמשיכו להפיץ אור”.

אורית קאופמן, מנהלת האולפנה: “אור החנוכה שהפיצו התלמידות בבתיהם של שורדי השואה, מהווה עבורנו סמל של הניצחון של האור מול החושך, מתוך ערבות הדדית שממשיכה את שרשרת הדורות הנצחית של עם ישראל”.

פורסם בתאריך: 30.11.2021