חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידות אולפנת אמית גבעת שמואל – בגמר תחרות נשים מובילות מדע

תלמידות אולפנת אמית גבעת שמואל – בגמר תחרות נשים מובילות מדע

שני פיתוחים חדשניים מבית מאולפנת אמית גבעת שמואל, הגיעו לצמרת תחרות פרויקט ‘נשים מובילות מדע’.

הראשון בתחום סיוע למשפחות המטופלים – FOF. מדובר בחדר מרגוע למשפחות של מטופלים בשירותי הבריאות, בו הן יכולות להתייעץ עם רופא, פסיכולוג או בעל מקצוע אחר רלוונטי, להירגע ע”י מוזיקה מתאימה וכדומה כדי לאפשר להן מרחב טיפולי ותומך.

השני בחדשנות רפואית בתחום האורתודנטיה – ‘re-smile’, במטרה להקל העומס של שירותי האורתודנטיה לרבות עומס על הרופאים באמצעות אפליקציה מקיפה אשר מלווה את תהליך הטיפול בשלמותו, מידע כללי על הטיפול, תזכורות, הוראות רפואיות וכדומה.

‘נשים מובילות מדע’, הוא פרויקט מנטורינג לעידוד יזמות מדעית – חינוכית – רפואית בקרב נשים שהובילו חברת אסטרהזניקה ורשת אמית. במסגרת הפרויקט, 22 עובדות אסטרהזניקה בישראל חנכו כ- 200 תלמידות בכיתות ט’ לבניית מצגת עסקית שתיתן פתרון חדשני, אותו יזמו התלמידות, לאחד מהאתגרים עמם מתמודד משרד הבריאות.

בין השופטים בתחרות היו: מנכ”ל אסטרהזניקה אוהד גולדברג, עופר האן סמנכ”ל אמית, תותי נאור מנהלת הגוגיה ברשת אמית וכן נציגים מטעם משרדי ממשלה העוסקים בחדשנות. 8 קבוצות הגיעו לקו הסיום באירוע שנערך במשרדי החברה בכפר סבא, ביניהם שתי קבוצות של תלמידות מאולפנת אמית גבעת שמואל.

רחלי טייב מכיתה ח5, מקבוצת – FOF: “נהנתי מאוד מהתהליך. גיליתי שעיקר הפרויקט, הוא לא רק הרעיון הראשוני, אלא לאן לוקחים אותו, וכמה באמת רוצים אותו. למרות שזה היה כרוך בהרבה לחץ, מסביב לימי חופש, תקופת מבחנים, עבודות ופרויקטים נוספים, התקדמנו ועשינו את מיטב יכולתינו. ונקווה בעזרת ה’ להגיע רחוק, ובאמת להשפיע”.

אריאל שטרן מכיתה ט2 , מקבוצת ‘re-smile’: “למדנו הרבה ועבדנו בצוות, כל אחת לקחה אחריות, וחילקנו בינינו את העבודה. הרעיון היה רעיון משותף שלנו והיה כיף ליישם אותו”.

רחלי (גלילי) כהן, סגנית למידה באולפנת אמית גבעת שמואל: “נשים מובילות מדע – פתחה בפני הבנות את האפשרות לחשוב גבוה, להתפתח ולהעיז לחלום. התוכנית מקדמת לומד עצמאי ומחברת אותו לעולם האמיתי כבר בחטיבת הביניים. תודה על הזכות לקחת חלק”.

תלמידות אולפנת אמית גבעת שמואל – בגמר תחרות נשים מובילות מדע

תותי נאור, מנהלת השותפויות ברשת אמית אומרת כי “בזכות הפרוייקט ועובדות אסטרהזניקה נהפכה הכיתה של 200 בנות בחודשים האחרונים למעבדת חדשנות לפתרון בעיות משמעותיות בעולמות הבריאות. כך נראית הלמידה החדשה שאנחנו שואפים אליה, יותר חשיבה, יזמות ויצירתיות”.

קרדיט צילום תמונות: יואל נקש

פורסם בתאריך: 08.05.2023