חדשות וחדשנות בחינוך >

תיקון עולם: ממכללת אמית פ”ת – לאוגנדה באהבה

תיקון עולם: ממכללת אמית פ

קרדיט צילום תמונה: נרי לוי

כחלק מערכי רשת אמית לתיקון עולם, חזרה השבוע מזל מצליח, אשת חינוך במכללת אמית פתח תקווה, ממסע המורכב גם מאנשי חינוך לאוגנדה מטעם עמותת ‘הלפ-אפ, הדרך לחברה טובה יותר’.

מצליח, לקחה חלקה במשלחת הומנטירית שבמסגרתה קבוצת מתנדבים מגיעים לכפר באפריקה ומתנדבים בשיפוץ בית הספר ולימוד ילדים בשכבות גיל שונות נושאים שונים.

היעד אליו הגיעו מצליח וחבריה למשלחת היה בית הספר גרייסנלד Grace Land שבג’ינג’ה. באמצעות כסף וציוד שנתרם על ידי רשת אמית ותורמים נוספים בארץ, הם ערכו שיפוץ בבית הספר וכן לימדו והעשירו את התלמידים והמורים בתכנים שונים.

“הגענו לבית ספר שבו כ-400 תלמידים מגיל 3 עד 17. שיפצנו את כיתות הלימוד חדר המורים מטבח, התקנו ברזיה וציליה בחצר, רכשנו כלי אוכל וכילות לילדים- כל זאת במקביל ללימוד תכנים והעשרה בנושאים מגוונים”, שיתפה מצליח. התלמידים, המורים וצוות ההנהלה קבלו אותנו בשמחה וציפייה. באנו לתת אך אנחנו מקבלים לא פחות”.

“מרגש לראות כמה הדברים שבסיסיים וברורים לנו, משמחים את הילדים, כגון מחברת או כדורגל. השמיכות, הכובעים, העטים והמחברות ששלחו מרשת אמית – שמחו מאוד את הצוות והילדים”, היא מציינת. ” היה לי ברור שאנחנו לא באים לשנות עולם. זאת המציאות שלהם! אבל אם הצלחנו ולו במעט לשפר ולגעת במישהו ובמשהו, זהו סיפוק שקשה לתאר במילים. באתי לתת אך מהר מאוד גיליתי שאני מקבלת, הלב מתרחב ומתמלא, החיוך מרוח, והגוף מסור לחוויה. למדתי כמה שפע יש לנו ואיזה בני מזל אנחנו, למדתי פרופורציות, ענווה, הודיה והערכה- על מה שיש ועל מה שאין. לחלום, לשאוף ולעולם לא לוותר, להעניק ולאהוב”.

טל אדר, מנכ”לית הלפאפ מוסיפה: ”הנסיון שלנו מראה כי בבתי ספר בהם ביקרו משלחות אכן חל שינוי- הילדים שמחים יותר להגיע לבית הספר שכעת יש בו מים זורמים, ספריה ומשחקי חצר ולכן אחוז ההעדרויות קטן, המוטיבציה של המורים עולה אף היא. המטרה שלנו היא להשאיר מיומנויות חדשות, להעביר מידע ולשפר תשתיות ואנחנו שמחים לראות שהמתנדבים חוזרים ארצה וממשיכים להתנדב גם כאן וליזום פרוייקטים כי החוויה של הנתינה ממכרת”.

פורסם בתאריך: 28.08.2023