חדשות וחדשנות בחינוך >

שתי מדינות או 2 גדות לירדן – פאנל בחירות סוער באמית באר טוביה

לקראת הבחירות לכנסת ה-25 הממשמשות ובאות, התקיים בתיכון אמית באר טוביה, פאנל בחירות בהשתתפות ערה של מאות התלמידים שהראו אכפתיות לעתיד המדינה ולתוצאות הבחירות.

בפאנל השתתפו חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית בישראל, בהם: סגן שר הביטחון אלון שוסטר (המחנה הממלכתי), שלמה קרעי (הליכוד), נירה שפק (יש עתיד), מוסי רז (מרצ) ועוד.

הדיונים עסקו בסוגיות בוערות ורגישות בחברה הישראלית. בין חברי הפאנל התנהלו ויכוחים מרתקים וכמו במליאת הכנסת, כך גם בהופעה בתיכון.

אחד התלמידים שאל את ח”כ מוסי רז לגבי מכתב שהוציא בעבר ובו הציע לחדש את הצהרת בלפור הפעם לטובת הפלסטינים. “איך לדעתך אפשר לתת להם מדינה כאשר ברור שאין לנו פרטנר?”, הקשה התלמיד. “אתה קבעת שאין פרטנר, אני מאמין שאפשר להגיע לפתרון”, השיב רז.

ח”כ שפק חזרה על דברי ראש הממשלה לפיד כי הפתרון לסכסוך הוא שתי מדינות לשני עמים ואילו ח”כ שלמה קרעי ציטט את דבריו של ז’בוטינסקי: “שתי גדות לירדן, זו שלנו, זו גם כן”.

דיצה אדרי, מנהלת תיכון אמית באר טוביה: “הכנס היה חשוב בהיותו חיבור של התלמידים למגוון הדעות הפוליטיות, למחוייבות של כל אזרח לתרום ולהשפיע על עיצובה של המדינה. שמחתי לראות כי לתלמידים שלנו אכפת מעתידה של מדינת ישראל. כאנשי חינוך במדינה דמוקרטית, אנחנו רוצים לגדל נוער מעורב ואכפתי, נוער שלא ממוקד רק במסך אלא רואה רחוק ורואה את סביבתו”.

פורסם בתאריך: 03.10.2022