שרת החינוך ד”ר יפעת שאשא ביטון בכנס רשת אמית: “צריך להפסיק את המרוץ לבגרות”
קרדיט צילום תמונה: מאיר אליפור
“בימים האחרונים התחלנו לעבוד על תכנית חדשה לשינוי שיטת הבגרות בכדי להפוך אותה לשיטה בה אנו בוחנים מיומנויות אקדמיות.
מבחני הבגרות דורשים מהתלמידים ׳לקלוט ולפלוט׳ והם מגיעים כיום עם אפס מיומנות אקדמית. בחינת הבגרות צריכה להיות באופן כזה שהם שואלים שאלות, אוספים מידע, מארגנים אותו בכתב ומציגים אותה בעל פה. אנחנו רוצים לאפשר לתלמידים את מרחב העבודה המתאים לכל אחד מהם. לצד זה, ישנם מבחנים שיישארו במתכונתם המסורתית כמו לשון, מתמטיקה ואנגלית.
בחודשים הקרובים נשב יחד איתכם, אנשי השטח ונבנה תכנית חדשה לבגרות של תלמידי ישראל באופן שיוכל להגשים גם את מסע הלמידה של התלמיד וגם את היכולת שלנו כמורים להוביל את התלמידים בשבילים בהם יקבלו משמעות ומיומנויות להם זקוקים כל כך”.
את הדברים אמרה שרת החינוך בפני מאות מורים ומנהלים בכנס ההתחדשות של רשת אמית בבנייני האומה בירושלים.
כאות הוקרה לשרת החינוך “הראשונה שרצתה את התפקיד ונחלמה על התפקיד”, העניק לה ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית, ציור של הדר גולדין אותו תלה בכניסה לחדרו, בו ביקש להכנס עם חיוך. ד”ר אלדר ציין כי “יש הרבה חלומות והרבה פוטנמיאל לשינוי הוליסטי של מערכת החינוך. יש אנשים טובים ונפלאים במשרד החינוך, אבל הגיע הזמן לעשות את השינויים האלה”.