חדשות וחדשנות בחינוך >

שיעור על נתח בשר מתורבת

שיעור על נתח בשר מתורבת

תלמידי מסלול מופ”ת בקרית החינוך אמית המר רחובות הגיעו השבוע לחברת אלף פארמס ברחובות ולמדו מקרוב על הפיתוח החדשני בעולם של חקלאות תאית ‘גידול’ בשר.

אלף פארמס מייסדת קטגוריה חדשה של בשר הכוללת ‘תרבות’ משלה ועולם חדש של חוויות בשריות. החברה הינה החלוצה הראשונה בתחום בגידול סטייקים לאכילה.

נציגי החברה הסבירו לתלמידים על הטכנולוגיה שמאפשרת להנדס רקמות בצורה מתורבתת על ידי לקיחת תאים מפרה צעירה וגידולם על מצע. התלמידים התעניינו ושאלו על התהליך ויתרונותיו על פני בשר רגיל?

התלמידים קיבלו ערך מוסף מביקור זה. למדו על חדשנות וכיצד לרתום את המדע על מנת ליצור עולם טוב יותר. התרשמות התלמידים מהתהליך הייתה חיובית ביותר והם הביעו עניין בהתפתחות המוצר בארץ.

התלמיד אוהד ברנס שיתף: “כשראינו נתח בשר מתורבת, התפלאתי מאוד והתרשמתי שהוא נראה בדיוק כמו בשר אמיתי. הסיור מרתק מאוד, ועם ציפיות לראות בקרוב בשר מתורבת במסעדות – מה שיאפשר לנו גם לאכול וגם להימנע מפגיעה בסביבה”.

אליחי דדי, מנהל קרית החינוך אמית המר: “הסיור הוא חלק מתוך תכנית אקוסיסטם מושקעת וייחודית לכיתות מופ”ת שלנו, ומשלבת מצוינות מדעית עם עולם היזמות”.

פורסם בתאריך: 05.02.2023