חדשות וחדשנות בחינוך >

שיעור לחיים

שיעור לחיים

קרדיט צילום תמונה: נדה יהודית טויטו

השבוע חל יום אזכרתו ה-11 לסבו של רותם בן אמור, תלמיד כיתה ט’ בישיבת אמית אלירז פתח תקווה. מידי שנה עורכת המשפחה המורחבת אזכרה במניין על קבר הסב, אך השנה, העניין לא הסתייע.

כשרותם שמע מאחת הדודות על ביטול האזכרה, הוא הציע שיבקש מהמחנך שלו לעזור בהשגת מנין.

“כשאמרתי לו מה הקשר, הוא אמר שהרב ירון כמו אבא בשבילנו”, מתארת נדה טויטו, דודתו של רותם. “לא היה לי נעים שרותם מטריח וכביכול מאלץ את הרב שלו לבוא. אבל שמחתי שהרב יבוא עם הנערים, נאמר קדיש והעיקר שיהיה לעילוי נשמת הסבא ביום הפטירה”.

בפועל, למחנך של רותם בישיבת אמית אלירז, הרב ירון יהושע, היו תכניות אחרות. הוא ראה הזדמנות ללמידה לשיעור בחינוך לתלמידיו, ובנה מערך שיעור מלא לנערים על בית העלמין, על משמעות יום הפטירה. מה קוראים ואיך ואפילו היכן עומדים. כל נער השתתף וקרא אותיות נשמה והרב הקשיב בקשב רב לקריאה, להגייה, להבנת הנקרא ולהבנת הנשמע, תיקן בנחת ונתן את האפשרות ואת הביטוי המלא.

“הילדים לא התביישו לקרוא לידו מזמורי תהילים שהם פחות מכירים”, ממשיכה טויטו לתאר. “נחת הרוח והדרך שבה הרב דיבר אל הילדים הרחיבה את לבי. מעולם לא פגשתי איש חינוך שכזה”.

רותם בן אמור: “ביקשתי מהרב ירון שיגיע להשלים מניין ושיוביל את האזכרה. הרב ירון לא היסס ונענה בחיוב לבקשתינו כדי להיות שם בשבילי. הרב ירון הוא לא מורה רגיל, הוא מכיל, אוהב, מקדם ותורם לנו מזמנו האישי”.

הרב עופר ארן, ראש הישיבה: “ערך המנהיגות הינו ערך שבישיבה מפתחים בקרב התלמידים מיום כניסתם בשערי הישיבה. מנהיג, הוא מי שמסוגל לזהות אצל הקרוב אליו, צורך, קושי או רצון לשותפות. הרב ירון, בהיותו מחנך משכמו ומעלה, שימש דוגמא חיה לתלמידיו לדמות המנהיג. תלמידי הרב ירון נטענו בערכים של נתינה, חסד ואחריות כלפי האחר, ויוכלו להעניק זאת לאחר מכן למעגלים הסובבים אותם. טיפוח הערכים הללו הם התשתית עליהם תלמידי הישיבה גדלים והופכים לבוגרים ערכיים, משמעותיים, טובי לב ותורמים לחברה”.

פורסם בתאריך: 06.12.2022