חדשות וחדשנות בחינוך >

שיעור לחיים – תלמידים מפתחים סיגריה שתסייע לגמילה מעישון

שיעור לחיים - תלמידים מפתחים סיגריה שתסייע לגמילה מעישון

כיתת היזמות והאקוסיסטם של תלמידי מקיף אמית בבאר שבע מפתחת מוצר חדש – סיגריה גומלת מעישון. בארוע ‘האקתון’ של תלמידי רשת אמית מכל הארץ, שנערך השבוע בתל אביב, הציגו התלמידים והתלמידות את הרעיון של ‘סיגרית הגמילה’ סיגריה אלקטרונית שתופעל באמצעות אפליקציה שתספור את הדקות שבהם המשתמש עישן בשבוע או שבועיים האחרונים לאט לאט תפחית את מינון הניקוטין כשהוא מעשן.

הרעיון הוא כי אם הוא לא ירגיש בהבדל, הכמות תיפחת עד שבסוף לא יהיו בכלל אחוזי ניקוטין בסיגריה והוא יגמל.בהאקתון שהוא יום יזמות אינטנסיבי בשיתוף תלמידים, מורים, מנחים, קצינים בכירים מ-8200, רופאים אנשי הייטק ועוד – עמלו התלמידים על פיתוח סיגריית הגמילה.

במהלך אירוע השיא, שמהווה חלק מתהליך שנתי, התלמידים עסקו בסקר שוק, מחקר לקוחות, הצעת ערך וגיבוש מצגת תוצר מקצועית שמשקפת את התהליך השנתי שעברו, וכן שמעו שיחות מוטיבציה. התלמידים נמדדו בקריטריונים קריטיים בעולם האמיתי כגון: עבודת צוות, ניהול עצמי, חשיבה ביקורתית, רפלקציה, העלאת רעיונות לפתרון ועוד. התלמידים ימשיכו לחקור את המוצר שאותו הציגו ויגישו אותו כעבודת גמר לבגרות באלקטרוניקה בשנה הבאה.

איתי דרורי, תלמיד כיתה ט1 נחשון שיתף: “במהלך היום נפגשנו עם אנשי 8200 שעזרו לנו לפתח את הנושא החשוב של גמילה מסיגריות וליישם אותו עד הסוף בצורה טובה. בסוף היום הגיע הרגע הגדול, הצגת העבודה אני וחברי לקבוצה עלינו על הבמה והצגנו את עבודתנו. היום היה קשה, מעייף, אך חוויה חד פעמית שלעולם לא אשכח ואני ממש שמח שיכולתי להגיע”.

צוריאל רובינס, מנהל בית החינוך: “כשהגעתי לבקר בהאקתון ראיתי אור בעיניים. גם בעיניים של התלמידים אבל גם בעיניים של המורים. והאור הזה נדלק כשקורה משהו משמעותי ונכון וזה בדיוק מה שקרה שם. ראיתי גם תלמידים שבשיעורים רגילים הם כבויים ופתאום ראיתי אותם פורחים ופעילים, ובהחלט מביאים בשורה לעולם”.

שחר בן שלום, ראש תחום אקוסיסטם ברשת אמית: “הרעיון שבבסיס האקוסיסטם הוא שהלמידה הופכת רלבנטית ומכינה את התלמידים לחיים. הם זוכים ללמידה שיתופית וייחודית יחד עם רופאים, מהנדסים ויזמים ובעצם מתנסים בעולם האמיתי, זו מהפכה בעולם החינוך ואנחנו מודים לעירית באר שבע ולשותפים הרבים שלנו בארץ ובעולם, יחד איתם אנחנו מייצרים את המהפכה המרגשת”.

פורסם בתאריך: 21.03.2023