חדשות וחדשנות בחינוך >

שיעור לחיים – התלמידים מפתחים כרית אויר חכמה

שיעור לחיים - התלמידים מפתחים כרית אויר חכמה

כיתת היזמות והאקוסיסטם של תלמידי אמית כפר בתיה מפתחת מוצר חדש – כרית אויר חכמה. בארוע ‘האקתון’ של תלמידי רשת אמית מכל הארץ, שנערך בתל אביב, הציגו תלמידי כיתות ז’ וח’ את הרעיון החדשני.

בניגוד לכרית האוויר המסורתית שהומצאה בשנות החמישים של המאה הקודמת, התלמידים פיתחו מערכת המנטרת בעזרת מגוון חיישנים את כיוון ועוצמת הפגיעה ואת נתוני הנוסעים ברכב, כך שהכרית תהיה מותאמת מבחינת מיקום ותתנפח בכמות אוויר נכונה. כך גם הבטיחות של הנוסעים ברכב תשתפר וגם ימנעו פציעות מיותרות שכרית האוויר עלולה לגרום.

במהלך אירוע השיא, שמהווה חלק מתהליך שנתי, התלמידים עסקו בסקר שוק, מחקר לקוחות, הצעת ערך וגיבוש מצגת תוצר מקצועית שמשקפת את התהליך השנתי שעברו, וכן שמעו שיחות ממנטורים בעולם היזמות שהגיעו לארוע. התלמידים נמדדו בקריטריונים קריטיים בעולם האמיתי: עבודת צוות, ניהול עצמי, חשיבה ביקורתית, רפלקציה, העלאת רעיונות לפתרון ועוד. התלמידים ימשיכו לחקור את המוצר שאותו הציגו ויגישו אותו כעבודת גמר לבגרות.

דוד סרור, תלמיד כיתה ח’ באמית כפר בתיה שיתף: “אספנו מידע על 120 אנשים שנפגעו כתוצאה מפגיעה מכריות האוויר בתאונת דרכים. בעוד גוגל מוציאה כל יומיים פיצ’ר חדש, כריות האויר שמותקנות ברכבים הן מאוד ישנות. הן הומצאו בשנת 1953 ומאז לא יצאו עדכונים חדשים. הבעיה שלנו שהמון אנשים מתים כתוצאה מכך ובמקום לעזור – זה מזיק. הפתרון שלנו הוא לשים חיישנים בתוך הרכב שידעו איפה הנוסע ממוקם, כך שכרית האויר תיפתח באופן המדויק ולא תגרום לפציעת הנוסע”.

יותם בר לב – מנטור הקבוצה: “היה לי משמעותי לראות את התהליך שעברו התלמידים. הם התחילו אותו עם ספקות והיה מעניין לראות איך ממפגש למפגש הם מתמקצעים, איך הם מקשים אחד על השני בשאלות, איך הביקורתיות שלהם מתחדדת. בהאקתון עצמו, לראות את הסקרנות, את הלמידה מתוך עשיה, המקצוענות, והבגרות שהם הפגינו, היה באמת מפעים. הלוואי שהיו משקיעים בי ככה כתלמיד, כי הרווח והחוויה שהם קיבלו היא באמת ייחודית”.

פורסם בתאריך: 29.03.2023