חדשות וחדשנות בחינוך >

שיעור לחיים בסרטבה

שיעור לחיים בסרטבה

כחלק ממסע מנהיגות, העפילו תלמידי כיתה י”א מישיבת אמית ברוכין, אל פסגת הסרטבה, בבקעת הירדן.

מסע המנהיגות יצא לדרך מתוך הבנה שמנהיגות היא תכונה נרכשת, כך שאם מפעילים את התכונות והחוזקות הנכונות בנפש – כל אחד יכול להיות מנהיג. בדומה לשריר שמתחזק לאחר שעובר אימונים, כך גם כל אדם הוא מנהיג, בין אם את כוחות הנפש שלו, ובין אם את משפחתו, קהילתו וכן הלאה.

בהתאם לכך יצאו התלמידים למסע שמברר את כוח המנהיגות, התלמידים עסקו בחוזקות שיש באישיות של כל אחד, התמודדו עם אתגרים שבנו את החוסן הפנימי, טיפסו במעלה הר הסרטבה, עברו לרעיית צאן והתנסו הלכה למעשה בשמירה על שלושים כבשים שלא יברחו כל אחד מהם לכיוון אחר. מתוך כך למדו על גדולי האומה שהיו גם הם רועי צאן והפכו למנהיגים.

התלמיד ידידיה קרואני שיתף: “החוויה שלי במסע מנהגות הייתה כיפית. עלינו את הסרטבה ולא ידעתי כמה זה קשה. חברים שלי מהשכבה עזרו ועודדו אותי. בהמשך הטיול הבנו מה זה מנהיג, שמענו סיפורים על אלירז פרץ הי”ד והבנו שמנהיג זה לא רק מי שמעודד אלא גם מי שדוחף את האחרונים במסלול. אני לוקח מהטיול הזה את העוצמות של מנהיג ואת היכולות שאני יכול להביא לידי ביטוי בתור מנהיג”.

הרב יאיר שטבון, ראש הישיבה: “אחת המטרות של ישיבת אמית ברוכין היא לגדל אנשים גדולים, מנהיגי הדור הבא של עם ישראל, וכל מסע כזה מתחיל בצעדים קטנים. הטיפוס המשותף על הר הסרטבה הוא משל לתנועה הפנימית הנפשית הנדרשת לאומרים ‘אחריי!’, ועל פסגת ההר גם עצרנו לזמן התבודדות והתבוננות פנימית, בלי מסכים ומסיחים חיצוניים”.

פורסם בתאריך: 05.12.2022