חדשות וחדשנות בחינוך >

שיעור במדינול: היזמים הצעירים בהשתלמות הייטק רפואית

שיעור במדינול: היזמים הצעירים בהשתלמות הייטק רפואית

נבחרת אקוסיסטם יזמות ומייקינג משכבת ט’ וי’ בבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים, יצאו השבוע לסיור מרתק בחברה ההיי טק מדינול בהר חוצבים.

מדינול היא חברה פרטית ישראלית העוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של תומכנים (סטנטים) קרדיולוגיים ומשווקת את המוצר בכל העולם.

בסיור המרתק התלמידים הכירו את מדינול- הפיתוחים, האתגרים החידושים. הם חוו סיור בחדר הנקי- החדר שבו מייצרים חומרים מיוחדים המשתמשים את החברה לפיתוח. התלמידים התעניינו, החכימו, נהנו, שאלו הרבה שאלות ולמדו הרבה.

מטרת הסיור הייתה שהתלמידים יחשפו לחברה המתמקדת בפיתוח טכנולוגיות רפואיות חדשניות, ישמעו על האתגרים שלה, פתרונות, מדוע הוקמה ומה החידושים שהיא מביאה בתחום.

בהמשך לתהליך שאותו עוברים התלמידים כבר כמה חודשים, ביום רביעי האחרון אמיר קלנגל איש השיווק של רשת אמית הגיע להעביר לתלמידי כיתה י’ סדנה על שיווק ופרסום.

הסדנה עסקה בכלים לביצוע לוגו, סלוגן, רתימת אנשים לעבודה משותפת, ביצוע מיתוג לעסק, חידוד המסר, בידול מול אחרים. המטרה הייתה לעורר אצל התלמידים סקרנות ועניין ולקבל מידע על הנושאים השונים. בשבוע הבא הם ייצאו שוב לסיור חוויתי ולימודי במכון הטכנולוגי HIT בחולון.

תוכנית זו מועברת במסגרת האקוסיסטם של רשת אמית על מנת שהתלמידים יסגלו חשיבה יזמית לקראת האקתון של בעיה->צורך-> פתרון ויבינו כיצד זה בא לידי ביטוי בעולם האמיתי.

אורי יהודה, תלמיד כיתה י’1 שיתף: ”היה מאוד מעניין לראות איך עולם ההיי טק משתלב בעולם הרפואה. בנוסף הסיור הזה לימד אותנו המון לעתיד”.

רבקה פרוינד, רכזת מצויינות חטיבה ואקוסיסטם: ”היה מרגש לראות את התלמידים פעילים,שואלים שאלות יפות וחכמות. גם במדינול, המדריכות פרגנו והתפעלו משיתוף הפעולה והרצינות של התלמידים. אני בטוחה שהם יגיעו רחוק בזכות התהליך הזה!”.

דניאל בארי מנהל בית החינוך: ”תכנית אקוסטרטפ היא תכנית יחודית לאמית איתן שפותחת את עולם ההייטק לתלמידים, ובונה להם תמונת עתיד. תודה לחברת מדינול שפתחה לתלמידים את שעריה, ואיפשרה להם לראות כיצד טכנולוגיה פוגשת רפואה, וכיצד עשייה ערכית משתלבת יד ביד עם קידמה פורצת דרך”.

פורסם בתאריך: 30.01.2023