חדשות וחדשנות בחינוך >

שוברים את קירות הכיתה

שוברים את קירות הכיתה

בשבוע שעבר התקיים בבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים ערב חשיפה לתכנית ‘אקוסיסטם’ שתלווה את התלמידים בשנה הקרובה. מטרתה היא שבירת קירות הכיתה וחשיפה של התלמיד לעולם המרתק והמסקרן שיש בחוץ; עולם התעשייה והייצור, היזמות והפרסום.

תכנית ‘אקוסיסטם’ של רשת אמית נולדה מתוך התובנה לפיה חשיפה של התלמידים לעולם האמיתי יוצרת אצלם חוויה של בניית חלום ויצור אצלם כמיהה ורצון להכיר וללמוד עוד ועוד, וכך תגדל המוטיבציה ללמידה מיטבית ורצינית.

בערב החשיפה שהתקיים בבית הספר, בנוכחות הראל הורוביץ מנהל אגף החינוך, נחשפו התלמידים וההורים לכלל הקורסים שקיימים בשיתוף הגורמים השונים בצורה חוויתית. הם עברו בתחנות השונות; סייבר, רובוטיקה, אומנות, תיאטרון וספורט – ושמעו פרטים מפי המדריך שיעביר את הקורס.

במהלך הערב התקיימה שיחה מרגשת מפי רס”ן נתנאל דהן, שסיפר על ההתמודדות שלו עם נכות ממנה הוא סובל, על פריצת המחסומים ושבירת התקרות, ועל הדברים שהובילו אותו להצלחה. הוא ציין כי הוריו האמינו בו וכי לא וויתר אף פעם ותמיד ראה את עצמו כשווה בין שווים וכך שבר כל מחסום שנקרא בפניו.

בנימין קראן, תלמיד כיתה ח’1: “כבר בכניסה הרגשתי ריח של עידן חדש שבו נלמד דברים שלא כלולים במערכת השעות הרגילה. נהנתי מהשיחות והערב כולו”.

יהודה גריינר מוביל אקוסיסטם ומחנך: “זהו אירוע מרגש מאוד ובשורה של חדשנות ורלוונטיות, החלום בו כל תלמיד מתחבר לעולם התעשייה ומייצר לו משמעות זו בשורה לבית הספר שלנו ולעיר כולה”.

דניאל בארי, מנהל בית החינוך: “תכנית האקוסיסטם של אמית איתן, היא המשך של מהפכה בעולם החינוך. בתכנית אנחנו ב”ה נותנים אפשרות לתלמידים להתנסות ולהתפתח בתחומי העניין החזקים שלהם. תודה לשותפים שלנו, בעיריית מעלה אדומים וברשת אמית, שבזכותם אנחנו זוכים לפתוח את כל הדלתות האלו בחטיבה ובתיכון. התלמידים זוכים להכיר מנכ”לים, להסתובב בחברות הייטק וסטארטאפ, קצינים בכירים ב 8200 ואנשי תורה ורוח”.

הראל הורוביץ מנהל מחלקת חינוך בעיר: “המנהל דניאל, המנהל שלומי וצוות קהילת החינוך של אמית איתן מובילים יחד עם רשת אמית ומרכזי המצויינות של העיר חדשנות חינוכית פורצת דרך ברמה הארצית, שילוב של בחירת התלמידים ל’מקום שליבו חפץ’ באפשרויות מגוונות של העצמה אישית בלמידה המותאמת למאה ה-21, תוך ליווי אישי מקצועי ומסור של הצוות ,באהבה ובאמונה והובלת התלמידים למצויינות. היה מרגש בערב הפתיחה לראות את ההתגייסות של כל השותפים, הצוות ההורים התלמידים הרשת והעיר מעלה אדומים. עלו והצליחו”.

ערב חשיפה לתכנית 'אקוסיסטם'

פורסם בתאריך: 21.11.2022