חדשות וחדשנות בחינוך >

שואפות לחיים – תלמידות אמית רננים יצרו קמפיין נגד העישון בעזרת בינה מלאכותית 

תלמידות אמית רננים יצרו קמפיין נגד העישון בעזרת בינה מלאכותית

קרדיט צילום תמונה: ספיר ניסים

לקראת היום הבינלאומי למניעת עישון שחל היום (רביעי) ובמסגרת לימודי אזרחות בשכבת ט׳, תלמידות אמית רננים, בהובלת המורה ספיר ניסים, יצרו קמפיין למלחמה בעישון. הבנות למדו בשיעורים על נזקי העישון, על חקיקת חוקים בנושא ועל הזכות לחיים וביטחון של האזרחים.  הבנות עברו סדנאות מושקעות על מנת להעביר את המסר בקמפיין דיגיטילי. הסדנאות היו מגוונות- צילום, פודקאסט, בינה מלאכותית וכתיבה. הבנות קיבלו המון ידע חדש בנושא ונהנו מהעבודה היצירתית.

מדובר בתוכנית ייחודית של רשת אמית ושותפות לאנג אמבישן, שותפות גלובלית בה חברים איגודי רופאים, עמותות חולים וחברות פרטיות, בהובלת חברת התרופות אסטרהזניקה. שותפות שלקחה על עצמה את הפחתת התחלואה מסרטן ריאות ובהקשר זה מובילה מאבק להעלאת מודעות לנזקי העישון.

מעיין וולפגור, תלמידת כיתה ט1 שיתפה: ”למדנו משיעורי אזרחות על הנזקים שהעישון עושה ועל איך הוא מתבטא אצל נערים וכמה שמספר המעשנים הולך וגדל והגיל של ההתחלה הולך וקטן והיה לנו דיון קצר על איך המדינה יכולה לעזור בנושא וראינו סרטונים שממחישים את היומיום של הנושא בנוסף היה לנו עבודה לעשות על העישון ובחרתי בפודקאסט והיינו צריכים להקליט 10 דקות על הנושא ולהרחיב וזה עזר לנו מאוד להעמיק בנושא ולהבין את הנזקים הגדולים הרבה יותר”.

אסתי פרידמן, מנהלת חטיבת הביניים: ”הפרויקט ‘שואפים לחיים’ הנו חלק מלימודי האזרחות בשכבה ט’. הכיתה הנבחרת בחרה לעסוק בנושא הבריאותי והחברתי של  מניעת עישון דרך למידה עליו מההיבט הבריאותי, דרך יצירת מודעות לסכנות שבו ולמניעה. הבנות העבירו הרצאות, הכינו תמונות ובעצם הופכות להיות מנהיגות!”.

פורסם בתאריך: 31.05.2023