חדשות וחדשנות בחינוך >

שבוע הספר: התלמידים הוציאו ספר למנהל 

שבוע הספר: התלמידים הוציאו ספר למנהל 

בדרך כלל כשנותנים למורה או למנהל ספר ליום ההולדת או לסיום השנה, קונים אותו בחנות הספרים. אבל בישיבת אמית באר שבע כשהתלמידים הגישו למנהל את המתנה שלהם, היה זה ספר מיוחד. הספר שלו שהם הוציאו כשליקטו שיעורים שהוא העביר בישיבה. ערב שבוע הספר, קיבל הרב סיון סרור, ראש ישיבת אמית באר שבע. מתלמידי הישיבה ספר חדש כשהוא המחבר והם ערכו והוציאו לאור.

הספר ששמו ‘ירח תליתאי’  (החודש השלישי) – שיחות בענייני אמונה, החל לקרום עור וגידים כבר בחג החנוכה, כאשר מספר תלמידים בישיבת אמית באר שבע יזמו וגיבשו רעיון ושיתפו בו את אחד המחנכים, הרב יהושפט אוריין. הרעיון היה לקחת הקלטות של השיעורים והשיחות שהעביר המנהל בישיבה באירועים שונים, להעלות אותם על הכתב ולגבש אותם לכדי ספר שיהיה מוכן לקראת יום ההולדת שלו. מידי שבוע, התכנסו התלמידים כדי לסכם, לתת כותרת, לערוך ולדייק את הדברים, צוות הישיבה סייע להם והם אף שלחו את הספר לרבנים וביקשו מהם מכתבי הסכמה לפרסום בתחילת הספר. כך התגבש ספר עם תשע שיחות, תוכן עניינים, הערות שוליים וסיכום, הפרק האחרון הוא הספד של הרב סרור לרב חיים דרוקמן זצ”ל.

“הרב סיון מוסר שיעורים רבים כבר המון שנים בבאר שבע ומחוצה לה ולא זכינו בתור תלמידים שיהיה ספר שכולל את דברי הרב בצורה מסודרת”, מסביר רועי דיהי תלמיד, שהיה מיוזמי הספר. “הקלטנו את שיעוריו של ראש הישיבה הרב סיוון ושמרנו את הכל לפי נושאים שונים, כאשר החלטנו באיזה נושאים להתמקד התחלנו לכתוב את הספר. החלטנו להוציא את הספר ליום ההולדת של הרב בהפתעה, כעת ברוך ה’ יש ספר והדברים חקוקים ומסודרים לפי נושאים”.

הרב סיון סרור, ראש ישיבת אמית באר שבע: “שמחתי והתרגשתי מאוד מהספר אבל יותר מכך מהיוזמה של התלמידים ובעיקר מהיכולת שלהם להוציא אותה לפועל תוך שיתוף ורתימת המורים”.

פורסם בתאריך: 13.06.2023