חדשות וחדשנות בחינוך >

רק בשבעה גילו: המפקד שנפל השתתף בקניית הדירה לחייל שלו

רק בשבעה גילו: המפקד שנפל השתתף בקניית הדירה לחייל שלו

סיפור יוצא דופן על הנתינה ללא גבולות של רס”ן (במיל’) עמישר בן דוד הי”ד, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה לפני כחודשיים. את הסיפור, אליו התוודעו בני המשפחה במהלך השבעה על נפילתו, שיתף אורי בן דוד, אחיו של עמישר הי”ד במסגרת ערב הצדעה וזכרון לגיבורי וגיבורות המלחמה ממשפחת השכול של אמית, שערכו בביתם מנכ”ל רשת אמית ד”ר אמנון אלדר ורעייתו מיכל, בערב יום הזכרון לחללי צה”ל.

זמן קצת לאחר שהשתחרר מצה”ל, פנה אל עמישר אחד החיילים מהצוות שלו בבקשת עזרה. הוא זכה בהגרלה של מחיר למשתכן ופנה לעמישר כמי שמבין קצת בנדל”ן והתנדב ב’פעמונים’. החייל התחתן מוקדם וללא חסכונות ולהוריו לא היתה יכולת לעזור לו ברכישת דירה. מכיוון שחסר לו סכום כסף להשלמת ההון העצמי, הוא ביקש מעמישר להשלים את הסכום ובתמורה לקבל אחוזים בדירה.

עמישר שאל אותו באיזה סכום מדובר. 50 אלף ₪ הייתה התשובה. לאחר חשיבה קצרה, ביקש ממנו עמישר את פרטי החשבון והעביר לו באופן מיידי את הסכום ואמר לו: “בעוד כמה שנים, כשתסיים לשלם על הדירה, תמצא מישהו שאין לו מספיק להון עצמי של רכישת דירה ותן לו את הסכום הזה”.

בערב המרגש סיפר אריק אברג’יל, אביו של רב”ט מתן אברג’יל הי”ד, בוגר בית החינוך אמית האופק אור עקיבא, על בנו שקפץ על רימון והציל את חבריו. וכן לינוי שלמה בתו של רס”ב אדיר שלמה הי”ד, שנפל בקרבות הקשים בתחנת המשטרה ב-7 באוקטובר שסיפרה על אבא שכולו נתינה למדינה. הערב שהתקיים בליווי מוסיקלי של הזמר רותם כהן, הועבר בשידור חי לכל קהילת אמית ברחבי הארץ.

ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית: “ערב ההצדעה השנתי בשיתוף ‘האחים שלנו’, הפך למסורת קדושה והשנה משמעותית מתמיד. אנחנו מחבקים את המשפחות ונמשיך לחנך לאורם של הנופלים, גיבורי האומה”.

פורסם בתאריך: 12.05.2024