חדשות וחדשנות בחינוך >

רצים למען אברה

רצים למען אברה

תלמידי י”א בישיבת אמית נחשון במטה יהודה, מבקשים לזעוק את זעקה של משפחת אברה מנגיסטו הנמצא בידי חמאס בעזה כבר תשע שנים.

הם החליטו לקחת אחריות ולהחזיר את הנושא לסדר היום של החברה הישראלית באמצעות ריצה משותפת שלהם במרתון ירושלים למענו. הריצה במסלול הקהילות היא שיא של תהליך שמגיע אחרי שבועות של עיסוק בנושא. התלמידים ערכו שיחות, שיעורים, פעילויות שונות ומפגשים עם אנשי ציבור ומשפחת מנגיסטו.

בתמיכת המועצה, התלמידים יוצאים למסע גיוס של כל קהילת מטה יהודה, בני ובנות נוער מכל בתי הספר, תושבות ותושבים שיצטרפו אליהם וירוצו יחד איתם ב 17.3, תחת האמירה הברורה “להחזיר את אברה”.

התלמידים ביחד עם כל המועצה מזמינים את כל הקהילות, דתיים, חילונים, תושבי החברה הערבית, ילדים, בני נוער ומשפחות, למיזם ‘רצים למען אברה’ במרתון ירושלים.

אורי סיגל, תלמיד שכבה יא, מיוזמי ומובילי המיזם:

”התחלנו את הפרויקט הזה להעלאת המודעות לסיפורו של אברה בכיתה ט’. ערכנו אירוע בתחנה הראשונה בירושלים, והיה לסיפור גלי הדף תקשורתיים עצומים, אך תוך שבועיים שוב לאף אדם כבר לא עניין סיפורו של אברה, כי היו מבזקים חדשים לקרוא….. באמצע כיתה י’ הבנו שבאמת אחריותנו וזכותנו לפעול למען האחר, ולהמשיך את סיפור מאבקו של אברה מנגיסטו. אנחנו באמת ובתמים מאמינים, שדווקא כבני נוער, יש לנו הרבה כח ורצון לפעול למען האחר. אנחנו יוצאים לא רק בזעקה למען אברה מנגיסטו, אלא בזעקה של אהבת חינם והאחריות לזולת”.

הרב רפאל איש שלום: ”זכינו שבני הנוער שלנו פועלים במישורים בהם אין אף אחד אחר שפועל, ומחפשים את הדרך המיוחדת שלהם לתקן עולם ולתרום לחברה הישראלית. דווקא בתקופה כל כך מורכבת לחברה שלנו, אנו מזמינים את כולם, מכל הדעות ומכל המגזרים, להיות חלק ממשהו אחד גדול, מאחד, משהו שמשותף לכולנו.. ערבות הדדית למען אחינו, אברה, שמחכה לנו חי, בעזה כבר 9 שנים. מחכים לראות את כולם!”.

פורסם בתאריך: 13.03.2023