חדשות וחדשנות בחינוך >

רופאות העתיד של צפת

רופאות העתיד של צפת

קרדיט צילום תמונה: אביעזר גלמן

תלמידות תכנית האקוסיסטם באולפנת אמית צפת המתמחות בתחום הרפואה, נפגשו השבוע למפגש מסכם עם פרופ’ סלמאן זרקא, מנהל בית חולים זיו ופרויקטור הקורונה.

פרופ’ זרקא חיזק את התלמידות, העלה את תודעת השליחות בתפקיד, החשיבות בחיזוק הפריפריה והשוואת תנאי הרפואה והשירות לאלו של מרכז הארץ.

במסגרת תכנית ‘מנטורים בקהילה’, האולפנית איתרה לכל תלמידה או קבוצת תלמידות מנטור/ית בתחום התמחות הקרוב לליבה. מיכל דדון, סגנית מנהלת הסיעוד במרכז הרפואי זיו התנדבה לשמש כמנטורית של התלמידות שבחרו בתחום הרפואה.

בכל מפגש הם נחשפו לצד אחר של עולם הרפואה: מפגש עם רופאים, אחיות, סטאז’רים, עובדי משק, מנהלים ומנהלות, מרצים ומרצות, סיורים בחדרי טראומה, חדרי מיון, חדרי ניתוח, השתתפות בסימולטור ועוד.

התלמידה תהילה עוז שיתפה: “ההתמחות ברפואה חשפה אותי ואת חברותיי להתמחות לחלק מיניאטורי אך נכבד מתעשיית הרפואה במלואה, מהרופאים ועד לאנשי כוח העזר, ההתמחות השפיעה לטובה על רצוני לעסוק במקצועת הרפואה בעתיד. מרכז הרפואי זיו, המנטורית וכל מי שפגשו אותנו היו מאירי פנים ויצרו חוויה משמעותית עבורנו”.

יפה שמש, מנהלת אולפנת אמית צפת: “תוכנית האקוסיסטם מביאה לכל תלמידה אפשרות ללמידה משמעותית אחרת, סקרנות מתוך חיזוק אזור העיניין האישי. המפגש, כמו התכנית כולה, היה משמעותי מאוד לתלמידות וחיזקה את יחסי הגומלין של האולפנית עם המרכז הרפואי זיו, עם הקהילה ומוסדות הקהילה של העיר צפת!”.

פורסם בתאריך: 27.03.2023