חדשות וחדשנות בחינוך >

רואים רחוק

רואים רחוק

כחלק מהלמידה הייחודית באולפנת עדי בקריית חמ”ד אמית, השתתפו בנות כיתה ז’6 בקורס צילום מרתק במכללת ספיר. לאורך השנה, פעם בשבוע, למשך 10 מפגשים, יצאו הבנות ללמידה מעשית במכללה.

במהלך המפגשים הבנות נחשפו בראש ובראשונה לעולם האקדמיה מקרוב- הן הבינו מה זו מכללה, כיצד מתנהלת הלמידה, ופגשו מרצים אמיתיים. ממפגש למפגש הן החלו להרגיש כסטודנטיות מן המניין ואפילו למדו ליהנות מכסאות הסטודנט המסתובבים.

הקורס שעברו הבנות היה קורס מקצועי וחווייתי בצילום. בחלק התיאורטי הבנות למדו על ההיסטוריה של הצילום, והתוודעו למושגים חדשים בצילום, כמו פלאש, זום ועוד. בחלק המעשי הבנות התמקצעו בטכניקות צילום, ומשיעור לשיעור יכולת הצילום ודיוקו רק הלכו והשתפרו.

הבחירה דווקא בקורס צילום הייתה משום שהצילום מהווה הזדמנות מיוחדת להגיע אל מעמקי הנפש ‘ולצלם’ את מה שמתרחש בלב, ללא מילים, באופן ישיר ואמיתי. דרך עין העדשה הבנות הכירו את נקודת המבט הייחודית שלהן על המציאות ולמדו כיצד להפוך את הצילום לכלי של ביטוי עצמי.

בסיום הקורס התקיימה תערוכה ייחודית בה הוצגו הצילומים שצולמו על ידי הבנות. המעמד נעשה בהשתתפות ההורים ובסופו קיבלה כל בת תעודת סיום של הקורס.

התלמידה ספיר אלמקייס שיתפה: “למדתי דברים חדשים בזכות המצלמה, ראיתי דברים ממבט אחר שלא ידעתי. לכל אחד יש את המבט שבו הוא בוחר להסתכל על העולם, בזכות הקורס זכיתי להסתכל על הדברים בראייה טובה ונכונה”.

רחלי בוחבוט, ראש האולפנה בירכה על הפרוייקט והבטיחה “שיתוף הפעולה המבורך הזה בין אולפנת עדי ומכללת ספיר הוא רק התחלה לתכניות ופרויקטים ייחודיים נוספים שמתוכננים בהמשך. אנחנו כל הזמן חושבים איך לתת לבנות את הקרקע המצמיחה ביותר להגשמה עצמית בכל תחומי החיים כדי שהבנות שלנו תצאנה לחיים עם ביטחון עצמי גבוה ומימוש עצמי”.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: “ברכותיי לתלמידות היקרות, שמצטיינות בכלל מקצועות, ובולטות במיוחד בהישגיהן הלימודיים, סיימו בהצלחה קורס צילום מקצועי שיעניק להם מימד חדש במבט על החיים ואפיק נוסף להגשמה עצמית בשילוב חוויה מרתקת בהכרת עולם הצילום וגווניו הרבים. יישר כוח לצוות ההוראה על העידוד התמידי ללמידה, ערכים ומצוינות”.

מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי: “אולפנת עדי בשדרות נמצאת במקום מכובד מאוד, הן בזכות צוות הוראה איכותי ביותר שמשקיע בתלמידות בכלל המקצועות ובמיוחד בשל התלמידות הנפלאות שפותחות אפיקים חדשים, להרחבת הידע ורכישת כלים יצירתיים בתחום הצילום כמדיום אמנותי, ולהתנסות בפיתוח שפה יצירתית מקורית וחשיבה צילומית. יישר כוח לצוות האולפנה ולתלמידות האלופות”.

פורסם בתאריך: 18.05.2023