חדשות וחדשנות בחינוך >

ציונות בטיול השנתי – מטיילות בעוטף עזה

עם החזרה לשגרת לימודים, יצאו תלמידות שכבות י’-יא’ באולפנת אמית נגה למסע ‘חלום בדרום’, ארבעה ימים של מסע משמעותי שהתחיל במכתש רמון, כלל לינת שטח, טיולים אתגריים ומסע בנגב שכלל ביקורים בצריף בן גוריון, אירוח והכרות עם הפזורה הבדואית וביקור ב’בית השאנטי’ שעוסק באוכלוסיות סיכוניות.
גולת הכותרת של הטיול הייתה סיור והכרות עם החיים בעיר שדרות, על הגבול עם עזה על כל המורכבות והאתגר והציונות הכרוכים בכך.
מסע זה הוא אחד מאירועי השיא של השנה באולפנת אמית נגה, בו ההתלמידות יוצאות מאזור הנוחות, בכל המובנים, כדי לפגוש את עצמן, את החברות, את הכיתה, השכבה והאולפנה במרחב אחר, שמצמיח חוסן אישי, רגישות ואכפתיות חברתית, שיח דתי מעמיק ומשמעותי וחיבור למדבר כמרחב שבו נולד העם היהודי, בו נתנה התורה, ו”בנגב ייבחן העם בישראל”- המדבר כמקום שמבטא את תחיית הציונות בדורנו ובעיקר אפשרות ללמוד ולהתפתח מחוץ לגבולות הכיתה ומעבר לתוכנית הלימודים.
נעמה כהן, תלמידת כיתה י’ משתפת: “לפני הטיול חייתי בבועה שלי וכל מה שידעתי על שדרות זה היה מהאינטרנט ומהחדשות אבל להגיע לשם ולראות איך הם מתמודדים עם זה על בסיס קבוע ואיך האנרגיות שלהם נשארות חיוביות, עוררו בי השראה ומשהו שלא שמתי לב אליו לפני”.
מרים קורן ואיריס אליהו מנהלות האולפנה: “בשובנו ממסע חלום בדרום ‘היינו כחולמות’ התרגשנו ונהננו לטייל עם הבנות, לראות אותן לוקחות אחריות, מסייעות זו לזו, משתתפות ומגלות עניין בתכנים ובפעילות והופכות את החוויה מטיול למסע משמעותי של צמיחה”.

פורסם בתאריך: 07.11.2021