חדשות וחדשנות בחינוך >

צו 8 בחינוך: תלמידות ותלמידי אמית האופק יוצאים אחת לשבוע ליום מלא שכולו התנדבות

צו 8 בחינוך: תלמידות ותלמידי אמית האופק יוצאים אחת לשבוע ליום מלא שכולו התנדבות

לצד המלחמה המתמשכת בדרום ובצפון, גם העורף זקוק לחיזוק. תלמידי אמית האופק אור עקיבא החליטו להתגייס למערכה – במטרה לשמח, להאיר ולהוסיף טוב.

בעקבות ההצלחה הגדולה ביום ההתנדבות הרשתי של רשת אמית, החליטה עינת רובין, מנהלת בית הספר להפוך זאת ליום התנדבות שבועי קבוע במערכת. “עת מלחמה, היא הזמן הראוי ביותר לעצור את השגרה ולהתגייס למען החברה כולה. מתוך מטרה לראות את התלמידים והתלמידות שלנו בעתיד כבוגרים מוסריים אוהבי העם והארץ. חשוב לציין, שכל הפעילות שלנו מוקדשת לעילוי נשמתו של מתן אברג’ל הי”ד, גיבור ישראל, בוגר בית הספר “, היא אומרת.

אחת לשבוע כל צוות בית הספר: התלמידים והצוות חינוכי כולו יוצאים להתנדבות על פי בחירה אישית למקום התנדבות בו הם מוצאים לאור את הכוחות המיוחדים שקיימים בהם. במס׳ מוקדים שונים באור עקיבא וביישובי הסביבה: חקלאות, בית חולים, גני ילדים, מרכזי יום לקשיש, מסגרות חינוך לאנשים עם צרכים מיוחדים ועוד.

התלמיד שון מוסלי שהתנדב בחקלאות שיתף: “היתה עבודה קשה, אבל היתה לי הרגשה טובה שעזרתי לחקלאים. זה חיבר אותי לארץ, למולדת שלנו”.

התלמידה שיראל ספיאשווילי שהתנדבה בהלל יפה: “הילדים מאוד התלהבו ועוד יותר ההורים. כתבנו להם מכתבים וצירפנו צעצועים קטנים. הרגשתי טוב בלב ששימחתי ילדים קטנים כי אני אוהבת ילדים”.

אוראל סולומון רכזת המעורבות החברתית של בית הספר, מנצחת על התכנית ביד רמה. “יום זה מהווה מפגן עוצמתי ומרגש של נתינה מכל הלב לחברה. התלמידים והצוות יוצאים נשכרים ומלאי סיפוק ולא רק הצד המקבל. התמונות המרגשות מהמפגשים הללו מנציחים רגעים קטנים של סיפוק ונתינה מדברות בעד עצמן”.

פורסם בתאריך: 28.11.2023