חדשות וחדשנות בחינוך >

צועדים ומצדיעים לפצועי צה”ל

צועדים ומצדיעים לפצועי צה

לקראת יום ההוקרה לפצועי צה”ל ובמסגרת שיעורי שלח וידיעת הארץ, יצאו תלמידי ט’3 בבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים לצעוד ולהצדיע לפצועי צה”ל.

התלמידים לקחו חלק בטקס מכובד והאזינו לשיחה מפי גיבור ישראל פצוע משטרת ישראל רס”ב משה חן, שנפצע בשנת 2005 כשמנע פיגוע תופת גדול בדרך למעלה אדומים.

משה חן שיחזר באזני התלמידים אותו יום בו הוא גילה תושייה וגבורה עילאית שממש בגופו מנע ועצר מחבלת בדרך לפיגוע עם מכונית תופת מלאה בבלוני גז, לפציעה עצמה ולתהליכי השיקום. לאחר מכן צעדו התלמידים יחד עם הפצועים בשבילי יער עמינדב עד לעין לבן.

משה חן: “בארוע מרגש שהחזיר אותי 7 שנים לאחור, הזכרתי לתלמידים את הנס שהיה באותו בוקר, התלמידים שהיו נוכחים ושמעו את הסיפור התרגשו מאוד! יש כאלה שזכרו את האירוע ויש כאלה שלא זכרו, אחרי השיחה כל התלמידים ניגשו, חיבקו ואמרו כל הכבוד על גבורתך”.

ישראל דהן מחנך ורכז של”ח: “החיבור בין יום ההוקרה לפצועי צה”ל הוא כמו כפפה ליד. התלמידים צועדים בשבילי ארץ ישראל ולא תמיד מבינים עד הסוף מהי מטרת הטיול מלבד הכרת הארץ. כשמחברים את זה יחד עם יום ההוקרה זה יוצר תמונה שלמה לתלמידים ואת ההבנה שהם צועדים על רגבי אדמת ארץ ישראל בגאווה ובביטחון בזכות אותם אנשים שמסרו את נפשם ונפצעו עבור העם והארץ”.

דניאל בארי מנהל בית החינוך: “ביקור זה מצטרף לעשייה המשמעותית בבית החינוך בה אנו מחנכים לחיבור לעם ישראל ועשייה משמעותית בצבא ובחיים”.

פורסם בתאריך: 07.12.2022