חדשות וחדשנות בחינוך >

פתח ליבך: התלמידים ‘עדכנו’ את השיר לרגל המלחמה

צילום: יוסי עזרא. עריכת עטיפה: ירין אלוש

בימים הלא פשוטים שעברו תלמידי ישיבת אמית באר שבע, במהלכם שהו שבועות שלמים מסוגרים בבית, בהם ראו את כל הזוועות שקרו לעם ישראל, עלתה המחשבה כיצד הם יכולים מהמקום שלהם, כבחורי ישיבה לחזק את עם ישראל.

מכיוון שישיבת אמית באר שבע היא ישיבה מוזיקלית במיוחד שאף מתחזקת להקה שמורכבת מתלמידי הישיבה, עלה רעיון להוציא שיר שירגש את עם ישראל וירים את הרוח.

השיר ‘פתח ליבך’ שנכתב והולחן במקור על ידי דוד ד’אור לאחר חטיפתם והרצחם של שלושת הנערים בגוש עציון, עבר כעת התאמה לסיטואצית המלחמה ומוקדש לזכר נרצחי הטבח בשמחת תורה ומלחמת חרבות ברזל.

נטלו חלק התלמידים יאיר מרגי, יהודה סרור, אלקנה ווקנין, ליאור אבוחצירא, אמיתי טובי, אורי שישו, וניתאי חזן. על ההפקה ניצח ביד רמה, אופיר אלחייני המורה למוסיקה בישיבה.

הרב סיון סרור, ראש הישיבה: “שמח ונרגש מאוד על היוזמה של תלמידי הישיבה , שישבו בביתם וחשבו מה לעשות כדי להוסיף טוב ולשנות את האווירה ואפילו במעט. הישיבה מעודדת את התלמידים ליזום, לחדש ולפעול, להוציא אל הפועל את הכישרונות שעבר טבועים בהם. כעת רואים שישנן תוצאות מבורכות לכך שהישיבה מאפשרת ומעודדת את כלל התלמידים להיות פועלים בכל הימים, בשגרה ובחירום”.

פורסם בתאריך: 04.12.2023