חדשות וחדשנות בחינוך >

פודקסט במקום מבחן

קרדיט צילום תמונה: ייצ מוצן

מורים רבים בתיכון אמית באר טוביה החלו השנה בתהליכי פיתוח של פדגוגיה חדשנית, במגמה להכניס אט אט את הלמידה המותאמת לעולם המחר.

 

לאחרונה נערך יום פיתוח למורי תיכון באר טוביה במתחם אמית גוגיה ברעננה, מרכז הפיתוח החדשני של רשת אמית.
חלק מהיום הוקדש ללמידה באמצעות הכנת פודקסטים, תחום הצובר תאוצה בארץ ובעולם, והמטרה היא לעשות בפודקסטים שימוש בלמידה בתיכון, ניתן לעשות שימוש בפודקסט הן בהעברת החומר ככלי נוסף שבידי המורה לצורך למידה והן לצורך הערכת התלמידים. במקום מבחנים רגילים, תלמידים יוכלו לייצר פודקסטים שיעסקו בנושאי החומר הנלמד או העבודה שהם היו צריכים להגיש. כך הם ילמדו וגם יקבלו על כך ציון.
המורים עברו גם סדנאות צמיחה אישית מקצועית, תוכנית מיוחדת שפועלת ברשת אמית בכל הארץ על מנת לאפשר למורים להציב לעצמם מטרות, חלומות ואתגרים בכל המישורים.

המורה רוית בר: “השתתפתי בסדנה המתרכזת בצמיחה האישית של המורה כחלק מתהליך ההתפתחות המקצועי שלו. בסדנה בחנו את התגובות שלנו כאנשים בוגרים לסיטואציות שחברי הסדנה חוו בנעוריהם. המטרה היא להגביר את המודעות העצמית של המורה לדרך בה הוא מגיב אל התלמידים, מסביר דברים מורכבים, או מציג חומר בכיתה, כמו-גם לתת למורה כלים להתמודדות במצבים שונים בכיתה”.
אביגדור ויצמן, מנהל התיכון: “תיכון אמית באר טוביה מכוון להתחדשות פדגוגית בואכה הקניית מיומנויות המאה ה-21. הביקור במרכז החדשנות הרשתי, גוגיה, מהווה אבן דרך בתהליך זה. אני רואה זאת כמרכיב נוסף בבנייתו של מנוע צמיחה פדגוגי בית ספרי שיביא את אמית באר טוביה להעצמת העשיה החדשנית פדגוגית. החדשנות, שמקדמת את הלומד העצמאי היא נדבך משמעותי בתהליך ההעצמה של התלמידים ושל המורים כאחד.

פורסם בתאריך: 31.05.2021