חדשות וחדשנות בחינוך >

עשרת ימי האומה – ברשת אמית לומדים עם ההורים השכולים וקרובי החטופים

ברשת אמית לומדים עם ההורים השכולים וקרובי החטופים

קרדיט צילום תמונה: רונית רחביה

לצד המורים ברשת אמית ילמדו גם הורים שכולים שאיבדו את ילדיהם במלחמה. עשרות הורים ובני משפחה של חללי המערכה, מגיעים לשוחח עם התלמידים, לשתף ולספר על הבן או האחות.

לאולפנת אמית ישורון פתח תקווה, הגיע יוסי בוטון, אבא של סמ”ר איתי בוטון הי”ד, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. “כשהסעתי את איתי בפעם האחרונה לצבא, הוא אמר לי שאם למות, זה רק ככה, במלחמה על טובת המדינה”, הוא שיתף את תלמידות כיתה ט’. “נתתן לי את הדבר הכי טוב שאני יכול לקבל. המפגשים אתכם, הידיעה שעוד אנשים מכירים את איתי, זה נותן לי כוחות. זה מה שהכי חשוב לי- שיזכרו את האדם שהוא היה”.

שחר מרקוס, תלמידת שכבה ט’ שיתפה: “חשבתי שלאיתי יש קצת חברים, אולי עשר. אבל בזמן המלחמה גיליתי שהיו לו הרבה הרבה יותר. אולי אלף חברים. אנשים שהוא פגש בצמתים שונים בחיים שלו. הוא תמיד התנדב בכל מיני מקומות, נתן יד לכל מי שהיה צריך, עזר בלי תמורה וחברים היו מבחינתו ערך עליון. אני לומדת מאיתי להשתדל תמיד לראות מי צריך אותי ולחפש לעזור לחברות”.

“השיחה והדברים של יוסי בוטון גרמו לי להבין איזה אדם מיוחד איתי היה, יהודי אמיתי שנותן מהלב, ושכבר איבדנו יותר מידי גיבורים כמו איתי”, היא הוסיפה. “הרגשתי שהעם היהודי צריך עוד אנשים כאלה, שעושים טוב בעולם, ואני לוקחת על עצמי להשתפר ולחשוב תמיד איך אני יכולה לתרום”.

בני המשפחות השכולות שהגיעו השבוע לאולפנת אמית ישורון, שיתפו את התלמידות בזכרונות שלהם מהחללים, ברגעים של שמחה ושל כאב ובהתמודדות עם השכול. כל מפגש נפתח בהדלקת נר ובקריאת ספר תהלים ולאחר מכן המשפחה הובילה את השיחה. הרבה ערכים, מידות טובות ומעשים יוצאי דופן עלו בשיחות השונות, ומעבר להכרת התודה והחיבוק למשפחות, התלמידות נפגשו עם דמויות מיוחדות ומעוררות השראה.

כדי להגיע לכל עשרות אלפי התלמידים, צילמו בשבועות האחרונים ברשת אמית סדרת שיעורים קצרים עם הורים שכולים ועם משפחות חטופים העוסקים בצורך באחדות העם ובחשיבותו בעת מלחמה ובכלל. בשיעורים שצולמו מתייחסים ההורים לטקסט מכונן שבחרו מהמקורות ומההיסטוריה של מדינת ישראל ובעקבות כל סרטון עורכים המורה והתלמידים שיח בכיתה על האחדות והעצמאות בתולדות העם והמדינה.

בין המשתתפים בסרטונים, קרוביהם של אביתר דוד ועודד ליפשיץ שנחטפו, שקד הרן שאביה אבשלום נרצח בקיבוץ בארי, איציק אביו של ישי פיטוסי שנפל בנחל עוז, עמד חבקה אביו של סא”ל סלמאן חבקה ועוד. בעקבות כל סרטון נערך שיח בכיתות.

מבשרת יעקבס, מנהלת אולפנת אמית ישורון: “מדי שנה זוכות תלמידות האולפנית למפגש מרגש עם בני משפחות שכולות. זו ההזדמנות שלנו לנחם ולחזק את המשפחות היקרות, לתת שם ופנים למושג “חללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה” וגם לקבל כוחות מהיכרות עם אנשים שמתמודדים עם אסון גדול ומוצאים את הדרך להמשיך הלאה ואף להוסיף טוב במעשי הנצחה וזכרון”.

ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית: “איבדנו מאות חללים ובהם 48 בוגרינו. בשבוע הזיכרון אנחנו מבקשים לתת מקום לגבורתם, לחבר את תלמידינו לכלל ישראל, לזכור ולהזכיר. שיתוף ההורים בעשיה החינוכית הוא שיעור החינוך הגדול ביותר שיש בידינו לתת לתלמידינו בימים הללו”.

פורסם בתאריך: 07.05.2024