חדשות וחדשנות בחינוך >

עם של גיבורי על: תלמידי ישיבת אמית נתיבות דרור הצדיעו לגיבורי המלחמה

תלמידי ישיבת אמית נתיבות דרור הצדיעו לגיבורי המלחמה

קרדיט צילום תמונה: חנן נחמני

בישיבת אמית נתיבות דרור אור עקיבא התקיים השבוע בפעם הראשונה בתולדותיה, ביוזמת הרב דוד לבקוב רכז השכבה ומנהל החטיבה הרב מתן הומינר, מופע של תלמידי ז’ לסיום שנת בר המצווה שלהם. בעקבות הגבורה הגדולה שבאה לידי ביטוי במלחמת ‘חרבות ברזל’, הנושא הנבחר של המופע אליו התכוננו התלמידים במשך כחודשיים היה: “אנחנו עם של גיבורי על”.

התלמידים בחרו ארבע דמויות מופת של גבורה; אל”מ דרור ויינברג הי”ד שעל שמו הישיבה קרויה, ועוד שלוש דמויות מהמלחמה שאנו נמצאים, הם הציגו אותם והביאו דרכם את הערכים שעליהם גדלו לתוך המופע. את דמותו של יוסי הרשקוביץ הי”ד הציגו באמצעות ציטוט מפורסם שלו לתלמידיו: “אנחנו לא מדברים לשון הרע על עם ישראל”. את האחים סלוטקי הציגו בעזרת המשפט המפורסם המזוהה עימם :” גיבור הוא אחד שלא יכול לעמוד מנגד”.

התלמידים הפגינו משחק מקצועי בזכות ההשקעה שלהם ושל המחנכים יחד עם הבימאית שכתבה ועמלה על המחזה נעמי פויכטונגר ממרכז השרא”ה. הנוכחים נהנו מהכשרון שלהם, מיכולת העמידה שלהם על הבמה ומהביטחון העצמי שלהם. את הכיבוד הטעים והמושקע הכינו תלמידי מסלול בראשית בחוג ‘שף קונדיטור’.

אורי סלוטקי, אחיהם של נועם וישי הי”ד גיבורי קיבוץ עלומים, שוחח בארוע ואמר: “בבוקר כשדיברתי עם נועם וישי בטלפון כשהם בדרך, אמרתי להם אפילו בכעס, אתם יודע שאתם משאירים אישה וילדים בבית והם אמרו לי אנחנו יודעים אבל אנשים נרצחים ואנחנו יכולים להציל אותם ולא יכולים לעמוד מנגד”, הוא סיפר לתלמידים. “גיבור הוא אדם שאינו יכול לעמוד מנגד, זה לא רק בסיפור גבורתם. זה כך היה כל חייהם. תמיד בעזרה ותמיד בחיוך”.

התלמיד דוד יהודה גאוטה שיתף: “המופע גרם לנו להבין יותר טוב כמה גיבורים יש בעם שלנו. יש סיפורים שהכרנו תוך כדי ההכנות למופע, וזאת היתה זכות גדולה ללמוד ולהציג אותם במופע”.

הרב מתן הומינר, מנהל החטיבה: “יצאנו כולנו בתחושה שמשהו משמעותי התרחש כאן, זכינו לשותפות תלמידים ברמה גבוהה וללמידה משמעותית בעקבות הנושא”.

פורסם בתאריך: 24.06.2024