חדשות וחדשנות בחינוך >

עושים י”ב אחרת

אמית האופק אור עקיבא - 'המכינה לחיים'.

מתוך הבנה ששנת י”ב היא שנה משמעותית במיוחד, ויש חשיבות גדולה לייצר הכנה לקראת המשך הדרך, בבית החינוך אמית האופק אור עקיבא החליטו לפתוח את ‘המכינה לחיים’.

חודשים של הכנה שקרמה עור וגידים, הבשילה השבוע לכדי אוסף של רגעי קסם ייחודיים בימי חשיפה למכינה שהתקיימו בניצנה. זאת, לקראת מכינה של שלושה שבועות בחודש פברואר.

התלמידים השתתפו במגוון פעילויות; גיבוש, פעילות odt, בישול משותף, פאנל מכינות, שיחת השראה, שיח ערכי סביב החברה הישראלית וחזרו עם ברק בעיניים.

התוכנית באמית האופק, היא חלק ממהלך רחב של רשת אמית אשר מבקש להוביל לשנה משמעותית בשנת יב’ בכלל מוסדות הרשת. התוכנית הרשתית – ‘אמיתים – עושים יב’ אחרת’, אשר פועלת השנה ב23 בתי ספר של הרשת, מעניקה דגש עמוק על גיבוש זהות, למידה רלבנטית, הכנה לחיים ולשירות והיכרות עם החברה הישראלית.

לירז הודיה, תלמידת כיתה י”ב שיתפה: “היה ממש כיף ומגבש, המדריכים היו מאוד משמעותיים בשבילי. למדתי הרבה, ואני מחכה כבר לפעם הבאה”.

סיגל בן נתן, רכזת המכינה: “לראות אותם גדלים צומחים במהלך השנים לכדי מכינסטים מלאי ערכים ורצון לתרום על החברות שלהם על הערכים של שותפות ואהבה. אלה ועוד גורמים לי לגאווה גדולה בכל אחת ואחד ממשתתפי המכינה. שמחה שניתנה לי הזכות להוביל את המכינה ולהנחיל את ערכי בית הספר ולהצמיח דור של מנהיגים ראויים”.

דוד שמחון, רכז חברה וחיבורים ברשת אמית: “התוכנית מעבירה את האחריות והסמכות על התהליך החינוכי לידי התלמידים ובכך התלמידים הופכים לעמיתים ושותפים. אמית האופק הוא מפורצי הדרך של תהליך זה ואט אט הוא יתרחב לכלל מוסדות הרשת”.

פורסם בתאריך: 06.11.2022