חדשות וחדשנות בחינוך >

עושות עסקים ומגשימות חלומות

תלמידות מרחב הלמידה של אולפנית אמית שחר אור עקיבא

תלמידות מרחב הלמידה של אולפנית אמית שחר אור עקיבא אוהבות מאוד קריוקי, החלום שלהן היה לצאת לערב כתתי חגיגי ומגבש בחדר קריוקי מקצועי. הודות לפרויקט ‘עסק כיתתי’ שהחל השנה באולפנית, החלום שלהם עומד להתגשם.

במסגרתו הפרויקט, קבלה כל כתה תקציב אותו עליה לפתח באמצעות יוזמות כתתיות. הרווח מהפרויקט מיועד לשימוש הכתה להגשמת חלום חברתי. לאורך השנה עלו יוזמות שונות לעסק כתתי. היו שהפיקו ערבי פעילות לילדי הקהילה, היו שארגנו ימי מכירות ויוזמות נוספות.

הפרויקט היווה הזדמנות מעולה בה התנסו התלמידות בהתנהלות כלכלית, עבודת צוות, פיתוח יצרתיות ועוד. לצורך הגשמת היעד הן בחרו לקיים ימי מכירות של ארוחת בוקר. הן תכננו תוכנית כספית של עלויות ורווחים, יצאו עם פרסום מושקע והפיקו ימי מכירות חגיגיים וטעימים במיוחד. הן לא הסתפקו בכך ובנוסף פתחו בכיתה פינת מחזור בקבוקים, הפקידו אותם והרוויחו סכום יפה, בדרך להגשמת החלום.

“היה לי מאוד כיף, תודה לצוות האולפנית על הפרויקט ובמיוחד כל הכבוד לנו הבנות על הרצינות, על ההתמדה ושלא ויתרנו”, שיתפה התלמידה אוריה בן לולו.

מרים כהן מחנכת הכיתה: “היה מדהים לראות את נחישות הבנות והתגייסות ההורים למטרה. אין ספק כי פרויקט המחבר התנסויות במיומנויות משמעותיות לחיים עם עשייה חברתית מגבשת הוא בהחלט עסק משתלם”.

פורסם בתאריך: 14.06.2022