חדשות וחדשנות בחינוך >

עד אשר נמצא מקום: תלמידות אמית קמה מנכיחות את החטופים ברחבי ירוחם

תלמידות אמית קמה והכסאות שעיצבו ברחבי ירוחם

בעיצומם של אירועי אדר, עצרו תלמידות מדרשיית אמית קמה כדי להציב בלב ירוחם 134 כיסאות, שעוצבו בלב אוהב וכואב, כדי להזכיר לתושבי העיר ולעולם כולו את החטופים שעדיין נמצאים בשבי חמאס.

במשך שבעה שבועות, מאז יום ה-100 לחטיפתם, נאספו מקהילת אמית קמה וקהילת ירוחם כולה, כיסאות שבורים וחבולים, שטופלו בידיים אוהבות, ובתפילה מתמדת לשובם. כל כיסא הפך להיות כיסא יחיד ומיוחד.

התלמידות והצוות, נשאו כל אחת כיסא, שמצא את מקומו על הרחוב הראשי, על מנת שבלב שמחת חודש אדר, יזכרו כולם את מי שלא חוגג השנה. בתפילה גדולה שיתהפך הכל לטובה.

התלמידה עדי צימרינג שיתפה: “הרעיון של הפרויקט שלנו היה לקחת כיסאות שונים, כי כל חטוף הוא אחר; חלק גדולים, חלק קטנים, חלק צעירים וחלק זקנים, כל כיסא הוא יחודי לחטוף. לקחנו כיסאות מהזבל, הרוסים, שבורים ושיפצנו אותם. חלק היו צריכים שיוף, לחלק היה חסר חלקים, לחלק הכינו ריפוד חדש וחלק היו צריכים רק צביעה. בכך שהצבנו את הכסאות ברחבי העיר, נזכור אותם כל היום ונזכור שהם עדיין שם והם צריכים לחזור כמה שיותר מהר”.

שולה לוי, מנהלת מדרשיית אמית קמה: “המיזם ‘עד אשר נמצא מקום’ שמטרתו להנכיח את היעדרותם של אחינו, הזכיר לנו יום יום, שלצד השגרה הברוכה, לצד שמחת חודש אדר, עדיין יש 134 חטופים ומשפחות שחייהם התהפכו ברגע. תודה למיטל אביגד מסטודיו גלגולים שסייעה בהפקת האירוע. לאגף שפע במועצה מקומית ירוחם ולחני בריגה על הליווי והתמיכה בהצבת המיזם ברחבי ירוחם”.

פורסם בתאריך: 01.04.2024