חדשות וחדשנות בחינוך >

עבודת חקר של תלמיד ישיבת אמית ברוכין – זכתה בתחרות היצירה התורנית הארצית

אורי ישורון, תלמיד ישיבת אמית ברוכין, זכה בתחרות היצירה התורנית, תחרות ארצית של עבודות חקר בתחומי התורה שבעל פה. בטקס חגיגי שנערך השבוע, הוענקו הפרסים לזוכים. התחרות החלה כיוזמה של קרית החינוך אמית המר ברחובות וכיום היא תחרות ארצית בחסות משרד החינוך.
התחרות נערכה בצל מגפת הקורונה ומאמרים רבים עסקו בנושא. המאמר של אורי ישורון, תלמיד ישיבת אמית ברוכין עוסק ביחס ההלכתי להפרת בידוד. “העבודה מתחלקת לשני חלקים- במקרה שבו הפרת הבידוד תגרום לסיכון אנשים אחרים, ובמקרה שבו אין חשש לסיכון אנשים בעקבות הפרת הבידוד”, הוא מספר. “בחרתי בנושא זה בגלל שהוא היה רלוונטי להרבה אנשים בזמן כתיבת העבודה, ובגלל שזה מאוד עניין אותי”.
את התחרות יזמו מנהל אמית המר הרב רפי מימון, ואסף סירי רכז המצוינות בקרית החינוך והיא נערכת בשיתוף רשת אמית וחמ”ד. תלמידי כיתות ז’-י”ב מכלל בתי הספר בארץ, נקראו לאתגר כתיבת עבודות חקר בנושא יצירה תורנית, העוסקים בחיבור שבין התורה למציאות חיינו. מיזם זה הינו חלק ממהלך כולל של העצמת ערכה של התורה כתורת חיים, והוא מעמיד על נס את ערכה של היצירה האישית והחתירה למצוינות במרחבי הקודש.תלמידים מעשרות בתי ספר מכל רחבי הארץ- מירוחם בדרום ועד צפת בצפון נרשמו לתחרות והציגו עבודות מרתקות.
בוועדת השיפוט שבדקה את העבודות שעלו לגמר השתתפו: הרב ד”ר יהודה זולדן- מפקח מרכז על הוראת תלמוד תושבע”פ בחינוך הדתי, הרב יובל שרלו- ראש ישיבת ההסדר ‘אורות שאול’ וחבר המועצה הרוחנית של אמית והרב אליעזר שנוולד- ראש ישיבת ההסדר ‘מאיר הראל’ מודיעין-אופקים.
בשלב הראשון הוגשו 70 עבודות לוועדת השיפוט שבחרה מתוכם 24 עבודות אשר עמדו בכל הקריטריונים הדרושים ועלו לשלב הגמר. בטקס הגמר, הוצגו כל העבודות הנבחרות, ומתוכן נבחרו 7 עבודות מצטיינות, כאשר כל תלמיד ומורה מלווה זכו בפרס כספי.
הרב יאיר שטבון ראש ישיבת אמית ברוכין אומר כי “אורי הגיע להישג יוצא מהכלל והקדים בעבודתו מאות תלמידים בכל הארץ. אשריו שעמלו בתורה והוא רואה פרי בעמלו”.

פורסם בתאריך: 04.07.2021