חדשות וחדשנות בחינוך >

עבודת חקר של תלמידי ישיבת אמית כפר גנים – זכתה בתחרות היצירה התורנית הארצית

בתמונה מימין לשמאל: רועי ברנשטיין, הרב ידידיה צוקרמן, הרב ניצן ברגר, מאור טרב

מאור טרב ורועי ברנשטיין, תלמידי כיתה י”ב בישיבת אמית כפר גנים פתח תקוה, הם הזוכים בתחרות היצירה התורנית, תחרות ארצית של עבודות חקר בתחומי התורה שבעל פה. בטקס חגיגי שנערך השבוע, הוענקו הפרסים לזוכים בתחרות שהחלה כיוזמה של קרית החינוך אמית המר ברחובות וכיום היא תחרות ארצית בחסות משרד החינוך.
התחרות נערכה בצל מגפת הקורונה ומאמרים רבים עסקו בנושא. המאמר של מאור טרב ורועי ברנשטיין, תלמידי ישיבת אמית כפר גנים מתייחס לשיטות ורעיונות על הסקלה של רבני הציונות הדתית ודעותיהם בדיון של חברה מעורבת (גברים ונשים) לבין חברה נפרדת וצנועה. “השתדלנו שהמאמר יהיה פרקטי לקורא ולא רק דיון תאורטי באוויר. אנחנו מאוד גאים בהשקעה שלו ובתוצר שיצא”, אומרים השניים.
את התחרות יזמו מנהל אמית המר הרב רפי מימון, ואסף סירי רכז המצוינות בקרית החינוך והיא נערכת בשיתוף רשת אמית וחמ”ד. תלמידי כיתות ז’-י”ב מכלל בתי הספר בארץ, נקראו לאתגר כתיבת עבודות חקר בנושא יצירה תורנית, העוסקים בחיבור שבין התורה למציאות חיינו. מיזם זה הינו חלק ממהלך כולל של העצמת ערכה של התורה כתורת חיים, והוא מעמיד על נס את ערכה של היצירה האישית והחתירה למצוינות במרחבי הקודש.תלמידים מעשרות בתי ספר מכל רחבי הארץ- מירוחם בדרום ועד צפת בצפון נרשמו לתחרות והציגו עבודות מרתקות.
בוועדת השיפוט שבדקה את העבודות שעלו לגמר השתתפו: הרב ד”ר יהודה זולדן- מפקח מרכז על הוראת תלמוד תושבע”פ בחינוך הדתי, הרב יובל שרלו- ראש ישיבת ההסדר ‘אורות שאול’ וחבר המועצה הרוחנית של אמית והרב אליעזר שנוולד- ראש ישיבת ההסדר ‘מאיר הראל’ מודיעין-אופקים.
בשלב הראשון הוגשו 70 עבודות לוועדת השיפוט שבחרה מתוכם 24 עבודות אשר עמדו בכל הקריטריונים הדרושים ועלו לשלב הגמר. בטקס הגמר, הוצגו כל העבודות הנבחרות, ומתוכן נבחרו 7 עבודות מצטיינות, כאשר כל תלמיד ומורה מלווה זכו בפרס כספי.
אסף סירי, רכז המצוינות באמית המר: “בשנה האחרונה העולם כולו התמודד עם משבר נגיף הקורונה ולא זו בלבד אלא גם עם משברים בריאותיים, חברתיים, כלכליים. החשש מנגיף הקורונה הציב שאלות הלכתיות והשקפתיות שנוגעות למצב וחשש של פיקוח נפש ונושאים אחרים. השנה בעקבות המצב ניתנה לתלמידים אפשרות לבחור גם בנושאים שקשורים בצורה ישירה או עקיפה למגיפת הקורונה. מספר תלמידים שבחרו נושאים מתחומים שונים הושפעו ממשבר הקורונה ושיתפו בחברת הכתיבה האישית שלהם בתחרות זו”.
אלעד בר שלום, מנהל תחום תורת חיים ברשת אמית: “ישר כח ענק לכל התלמידים והמורים המלווים על ההשקעה וההתמדה על הרצון לחקור את החיבור שבין התורה למציאות חיינו על היצירה האישית והחתירה למצוינות במרחבי הקודש”.

פורסם בתאריך: 04.07.2021