חדשות וחדשנות בחינוך >

סיירת ההסברה של תלמידי אמית בר אילן פתח תקווה יצאה לדרך

סיירת ההסברה של תלמידי אמית בר אילן פתח תקווה

תלמידי בית החינוך אמית בר אילן פתח-תקווה הצטרפו השבוע לסיירת ההסברה של רשת אמית, פרוייקט שהוקם במטרה לתת לתלמידים את הכלים להתמודד עם הטענות האנטי-ישראליות שמופצות בתקופה האחרונה. היוזמה הגיעה מטעמה של המורה נועה מור ותחום 24/7 של רשת אמית.

במסגרת מפגשי הסיירת, עוסקים התלמידים בהיבטים של ארועי 7.10 ושל המלחמה. התוכנית מלמדת אותם כיצד לענות במלחמה הפסיכולוגית שמופצת נגד המדינה ובנוסף כיצד להעביר את המסר שהמלחמה מוצדקת ונחוצה.

הסיירת בהובלת זאב יבניאלי, המשמש גם כרכז כיתות המחוננים בבית הספר מורכבת מקבוצה רב גילאית, מכיתות ז’ עד ט’. הקבוצה מתכנסת אחת לשבוע ומגבשת ידע ובצידו גם מיומנויות הסברה. התלמידים החלו את תהליך הלמידה בפיתוח יכולת העברת רעיון מגובש ומבוסס נתונים וצבירת מידע רלוונטי בנושאים שונים כמו טענות כנגד ה’כיבוש’, מוסר כפול כלפי ישראל וניתוח של תהליכים היסטוריים במטרה להוביל אירועי דיבייט במפגש עם כלל התלמידים בבית הספר.

התלמיד דניאל גייגר המשתתף בתוכנית סיפר: “התוכנית לימדה אותי כיצד להתמודד בדיבייט ומהם הטענות שמופנות כנגדנו, בנוסף, בתוכנית לומדים גם מהטובים בישראל שעוסקים בהסברה על ידי ניתוח סרטונים שלהם והבנת הטענה המרכזית בכל סרטון בשביל להסביר את עמדתנו בצורה הטובה ביותר. החוויה של ההשתתפות בסיירת ההסברה היא חיובית ביותר ובכל שיעור יש הרגשה של רצון לתרומה למדינה בחזית ההסברה הבין-לאומית”.

זאב יבניאלי, רכז מסלול מחוננים ומצטיינים בבית הספר: “בימים בהם רוחות המלחמה נושבות גם במתקפה על התודעה, בתקשורת וברשתות ובמעגלי השיח הציבורי והחברתי גם אנו באמית בר אילן פתח תקווה נדרשים לתת מענה ולדעת לענות. התלמידים מראים נכונות רבה להשתתף במפגשים, לומדים חומרים באופן עצמאי ומביאים לידי ביטוי יכולות גבוהות של ניסוח והעמקה, עמידה בפני קהל ויכולת לנהל דיאלוג קשוב וענייני. זוהי בהחלט בשורה חשובה בתחום ההסברה הישראלית”.

פורסם בתאריך: 26.02.2024