חדשות וחדשנות בחינוך >

סגירת מעגל: הפתק של מנהל בית הספר שהוביל להצלחה

סגירת מעגל: הפתק של מנהל בית הספר שהוביל להצלחה

“תזכרי תמיד, ממך יצא משהו גדול, אם רק תאמיני בעצמך”, כך כתב יזהר אפגן, מנהל בית החינוך אמית רמלה, לתלמידת כיתה י”א ורד לוי בתאריך 2.2.15, רגע לפני שהחליטה לעזוב את בית הספר.

סגירת מעגל מרגשת התקיימה כאשר יזהר אפגן הגיע יחד עם צוות המורים להשתתף בטקס קבלת התואר של ורד לוי. אל הרגע המשמעותי הזה היא הצליחה להגיע בזכות אותו פתק מיוחד שהעניק לה 7 שנים קודם לכן.

ורד לוי הגיעה לאמית רמלה לקראת כיתה י’, לאחר שלא הסתדרה בבית הספר הקודם. “לא כל כך רציתי ללמוד”, היא מודה. “הלימודים לא עמדו בראש מעייני. הוזמנתי לא פעם לשיחות עם המנהל. לקראת כיתה י”א בקשו להכניס אותי לכיתת מצוינות, אמרתי שאין מצב. מבחינתי מיציתי את בית הספר ורציתי לעבוד”.

יזהר אפגן מנהל בית הספר ושאר המורים החליטו שלא לוותר על ורד. “זה היה בשנת 2015, יזהר הזמין אותי לשיחת מוטיבציה ואפילו כתב לי על פתק והבטיח שאגיע למקומות גבוהים בחיים. הפתק הזה שינה לי את החיים. לקחתי את עצמי בידיים, יש תעודת בגרות, עשיתי תואר ראשון במנהל עסקים ועכשיו סיימתי גם תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני. אין ספק שלבית הספר יש הרבה משמעות למקום שבו אני נמצאת היום”.

הפתק של המנהל ליווה אותה לכל אורך הדרך. שבע שנים אחרי, קטף הצוות החינוכי של אמית רמלה את הפירות, בנוכחות מרשימה בטקס בענקת התארים.

את סיפור ההצלחה שלה, מבקשת ורד להעביר הלאה ולתת השראה לאחרים. “הייתי על סף תהום, במלוא מובן המילה. באמית רמלה תמכו בי ואמרו לי לאורך כל הדרך שיש לי מה להציע לעולם . הם האמינו בי וביכולות שלי. בזכותם קצרתי את הפירות”. בימים אלה היא עובדת על תוכנית עסקית לקידום הרצאות אודות התהליך שעברה.

יזהר אפגן, מנהל בית החינוך אמית רמלה: “הזורעים בדמעה, ברינה יקצורו. כל מה שתלמיד צריך, זה מורה שיאמין בו, וזאת השליחות החינוכית שלנו”.

פורסם בתאריך: 18.10.2022