חדשות וחדשנות בחינוך >

אחותה של מיכל סלה ז”ל באולפנת אמית גבעת שמואל: “נשבענו לעשות הכל למנוע את הקורבן הבא”

ליאת פריימן, אחותה של מיכל סלה ז”ל אשר נרצחה לפני שנתיים בידי בן זוגה, שוחחה עם תלמידות כיתות י”א באולפנת אמית גבעת שמואל והבהירה כי מטרתה ומטרת משפחתה וחברותיה של מיכל היא למנוע את הקורבן הבא של אלימות במשפחה.

המפגש נערך במסגרת התוכנית ‘זכותה- לומדים זכויות מהחיים’ של מגמת סוציולוגיה ותחום האקו סיסטם ברשת אמית. “אם תקשיבי לעצמך באמת ותלכי בדרך שלך, תראי שמסע החיים טומן בחובו אור, צבע וטוב”, ציטטה ליאת את הדברים שאמרה אחותה, מיכל סלה ז”ל ותיארה את המסע שעברה עם בני המשפחה על מנת להשפיע ולעשות שינוי בחברה.

מטרת תוכנית ‘זכותה’ היא להכניס לכיתה את נושא זכויות האשה, במסגרת בחינות הבגרות, תוך למידה מהנעשה כיום בעולם שמסביב. במסגרת התוכנית יפגשו התלמידות נשים מעוררות השראה המשפיעות על קידום זכויות האשה. את התוכנית מובילה מיכל קפלן רכזת מגמת סוציולוגיה בליווי רחלי כהן גלילי מובילת תוכניות האקו-סיסטם באולפנת אמית גבעת שמואל.

טל מטלס, תלמידת כיתה יא שיתפה: “המפגש היה חשוב ונוגע ללב. הוא פתח לכולנו נקודות מבט נוספות לארועים שמתרחשים במציאות כיום. הלמידה מאוד משמעותית ומיוחדת כשללמידה נכנסים החיים עצמם”.

רחלי כהן גלילי, מובילת תוכניות אקו-סיסטם באולפנת אמית גבעת שמואל: “המטרה היא לא רק ללמוד את הנושא ולרכוש ידע, אלא גם לחוות אותו ובעיקר לחבר אותו למציאות החיים ולא ללמוד אותו במנותק מהנעשה סביבנו. האולפנה מבקשת לחבר את התלמידות לעשייה חברתית ולאכפתיות כלפי הזולת. ולמידה מנשים מעוררות השראה תסייע לחבר את התלמידות לנושא ולהשפיע על החברה הישראלית כולה”.

פורסם בתאריך: 09.01.2022