חדשות וחדשנות בחינוך >

ניתוחי לב בכיתה

ניתוחי לב בכיתה

במסגרת תוכנית לימודי המדעים, תלמידות חטיבת הביניים באולפנית אמית שחר אור עקיבא, יצאו לימי התנסות וחקר בטכנודע חדרה, כאשר השבוע הן למדו מתוך התנסות בניתוחי לב של בעלי חיים.

שחר אלון, תלמידת כיתה ז’ שיתפה: “היה מאוד מעניין לראות ולחוש לב שמדמה את הלב של האדם בנראותו וללמוד עליו. זה היה כיף ללמוד דברים חדשים, מעניין, מחכים ומעצים”.

המורה המלווה נועה ישורון: “בנות האולפנית התנסו בניתוח לב של בעל חיים המדמה את לב האדם. ההדרכה היתה נפלאה, הסברים מפורטים על העליות והחדרים של הלב ומה תפקידו בגוף האדם. הבנות נהנו מאוד והפיקו ערך מוסף מלימוד זה”.

הפעילויות הן בנושאים שונים מתחומי המדע, פיזיקה, ביולוגיה וכימיה כגון: חכמים באנרגיה , אסקייפארק ובו ניתוח תופעות פיזיקליות, מבנה החומר, תרכובות, חומצות ובסיסים. כמו כן, ביקור במרחבי המוזיאון השונים כמו גנטיקה, מוח וחיידקים.

התלמידות נחשפות לתופעות בחיי היומיום ומגלות עולם מרהיב ומסקרן, מעלות שאלות חקר ומפתחות מיומנויות חקר מדעי, הידע העשיר שהן רוכשות תוך כדי צפייה, התנסות ומשחק מקנה להן יכולות קוגנטיביות רבות במהלך הלמידה בשיעורי המדעים. הלמידה החוויתית היא משמעותית ומיטבית. הדבר ניכר באופן בו הן שולפות מידע מהזיכרון במהלך הלימוד השוטף ובמיומניות ניתוח תופעות מדעיות.

פורסם בתאריך: 05.03.2023