חדשות וחדשנות בחינוך >

ניצולת השואה לתלמידי אמית איתן: “כוחנו באחדותנו”

ניצולת השואה עם התלמידים

לקראת יום השואה הבינלאומי ובמסגרת תכנית בהיסטוריה ‘חמ”ד ועד’, נפגשו תלמידי י’3 מבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים עם רחל הרצל, ניצולת שואה תושבת הרובע היהודי ושמעו את סיפורה מתקופת השואה, מעורר ההשראה.

רחל ששכלה את נכדתה מיכל פרנקלין הי”ד לפני כעשרים שנים בפיגוע רצח בירושלים, שיתפה את התלמידים גם בתחושותיה ביחס למלחמה הנוכחית וביקשה מהתלמידים שיעשו הכול כדי לשמור על אחדות העם והארץ.

”מול שנאת הגויים האינסופית לאורך דורות כלפי העם היהודי ומדינת ישראל, כוחנו רק באחדותינו. אם לא כך, אבדנו” , אמרה רחל לתלמידים.

בארי הרוש, תלמיד כיתה י3 שיתף: ”מרגש לפגוש אישה בת 95 שראתה כל כך הרבה בחייה ובפרספקטיבה של שנים רבות יכולה לגעת בערכים החשובים לעם ישראל ולמדינת ישראל”.

המורה שי קהת רכז התכנית הוסיף: ”לשמוע את סיפורה של רחל, שבראייתה המפוקחת ייחסה את דבריה על מצב האומה בימינו אלה, הוסיף עבור כולנו נדבך נוסף ומעמיק. את תחושת הצורך בניצחון לאומי, הצורך בקירוב לבבות ואחדות העם בימים אלה, רחל הטביעה בכולנו, לכן הקדשנו לרחל את שירה המפורסם של נעמי שמר, עליו למדנו בכיתה: ”לא תנצחו אותי” והיא מאוד התרגשה”.

דניאל בארי, מנהל בית החינוך: “המפגש אצל רחל הפך למסורת מרגשת עליה מנצח שי קהת במסירות ואהבה רבה, מפגש יקר וחשוב שאין חינוכי ממנו”.

פורסם בתאריך: 30.01.2024